X leverancier gas en electriciteit

Marianne1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

X leverancier gas en electriciteit

#1 , 25 feb 2020 14:08

Ik heb bij leverancier x 3 keer eindafrekening gekregen die berekend zijn op verschillende manieren maar neerkomen op steeds 166 euro,plus zogezegd 1 maand die niet betaald is volgens hun,terwijl ik bewijs heb dat alles correct was betaald. Ik had dat doorgegeven aan ombudsman en gezegd dat de berekening niet juist is,alles word berekend zonder btw terwijl het betaalde bedrag van mij met btw erop staat. Ombudsman verstond het denk ik verkeerd en vroeg naar het sociaal tarief,en dit dossier is nu afgesloten. Wat kan of moet ik doen zodat ik geen 451euro moet betalen,inplaats van wat ik moet betalen nog 66 euro.Leverancier x schakelde alsook incasso in,met de verkeerde berekening;Kan ik vb nieuw dossier laten opmaken bij ombudsman met dat de berekening niet klopt,of moet ik leverancier x contacteren omdat ik toen klant bij hun was? Of moet ik incasso contateren? Ik weet me geen raad meer

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 25 feb 2020 18:36

Het is quasi onmogelijk dat voor drie opeenvolgende jaren het bedrag van de eindafrekening telkens identiek is.
Ik krijg ook steeds in de maand van jaarlijkse eindafrekening nog een voorschot aangerekend. Maar dat is geen fout. Is reeds eerste voorschot voor het volgende verbruiksjaar.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Marianne1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 feb 2020 19:03

De drie afrekeningen zijn allemaal voor dat zelfde jaar
en maand

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 25 feb 2020 19:12

Wat klopt er niet aan de afrekening ? Zijn de tellerstanden juist? Foutieve afrekeningen bij correcte tellerstanden en correcte secondaire gegevens komen normaliter niet voor.

artemis
Berichten: 3294

#5 , 25 feb 2020 19:31

Van leverancier veranderd? Sociaal tarief (gehad)?
Contact genomen met de netwerkbeheerder? Wat zeggen die?

Marianne1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 feb 2020 20:16

Van leverancier verandert nadat ze niet correct waren met de berekening. Netwerkbeheerder zegt dat alles correct is. De tellerstander zijn op alle 3 berekeningen hetzelfde,is daarom dat ik me de vraag stel Waarom de3 afrekening van hetzelfde jaar en maand. Iemand anders krijgt zijn afrekening op een
papier met 1 bedrag weergave of betaling

Terug naar “Andere”