opzeggen autoverzekering bij contractbreuk

Janeman
Topic Starter
Berichten: 24

opzeggen autoverzekering bij contractbreuk

#1 , 07 feb 2020 15:23

Opzeggen autoverzekering bij contractbreuk, namelijk nieuwe voorwaarden.
Graag info over het bijgevoegde tekstje dat op mijn betalingsaanmaning. Volgens mij kan ik nog van verzekeraar veranderen.

Vanaf uw eerstkomende hoofdvervaldag geldt er een nieuw tarief. U hebt het recht de overeenkomst op te zeggen binnen een termijn van drie maanden
vanaf de dag van de huidige kennisgeving, hetzij per aangetekende brief, hetzij door overhandiging van de opzegbrief tegen ontvangstbewijs, hetzij bij
1 deurwaardersexploot. Wij beschouwen de betaling van de premie als aanvaarding van de nieuwe voorwaarden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 07 feb 2020 15:27

Zoals het briefje zegt: u kan de overeenkomst opzeggen binnen een termijn van 3 maanden vanaf de dag van de huidige kennisgeving.
Als je de premie zou betalen, zou dat impliceren dat u de nieuwe voorwaarden aanvaardt.
Als je van verzekeraar wil veranderen, stuur je - binnen de drie maand - een aangetekend schrijven naar je huidige verzekeraar, en ga je bij je nieuwe verzekeraar een nieuwe verzekering afsluiten.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 08 feb 2020 17:53

Als je van verzekeraar wil veranderen, stuur je - binnen de drie maand - een aangetekend schrijven naar je huidige verzekeraar, en ga je bij je nieuwe verzekeraar een nieuwe verzekering afsluiten.
Of je laat de nieuwe verzekeraar dat doen. Dat is de eenvoudigste manier.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Andere”