Pakket niet ontvangen, maar wel ondertekend en ‘bezorgd’

Zac
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Pakket niet ontvangen, maar wel ondertekend en ‘bezorgd’

#1 , 01 feb 2020 14:00

Beste

Ik zit met de volgende probleem en weet niet hoe ik verder moet.

Op 23/01/2020 heb ik een pakket besteld bij Bijenkorf welke de volgende dag zou geleverd worden. Hiervoor was ik speciaal thuis gebleven om de pakket te kunnen ontvangen.

De dag zelf krijg ik een mail dat de pakket geleverd en ondertekend is. Ik ga naar buiten maar er is geen pakket te vinden, ook niet bij de buren.

Direct neem ik contact op met de klantendienst van Bijenkorf waarbij ze een onderzoek gestart zijn.

Vandaag krijg ik reactie van Bijenkorf dat de onderzoek geëindigd is en dat de chauffeur beweert dat de pakket op de juiste adres geleverd is. De klantendienst laat mij ook weten dat ze niets meer voor mij kunnen doen en dat ik een aangifte bij de politie moet doen.

Ondertussen heb ik ook contact opgenomen met PostNL maar zij verwijzen me terug naar Bijenkorf.

Graag zou ik de pakket ontvangen of mijn geld terug krijgen.

Hoe kan ik nu verder?

Alvast bedankt voor de hulp!
https://t.me/pump_upp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 01 feb 2020 14:05

Inderdaad klacht indienen bij de politie, iemand heeft uw handtekening vervalst en uw pakket gestolen.

Zac
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2020 14:19

@LeenW is dit mijn enige optie? Ik denk niet dat de kans dus groot is dat ik ooit mijn geld of mijn pakket ooit zal ontvangen.

Is het niet de taak van Bijenkorf dat de pakket correct afgeleverd word?
https://t.me/pump_upp

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 01 feb 2020 14:27

Gebeurt steeds vaker ...

Klacht indienen bij politie - maar daar gaat niet veel mee gebeuren ...

Als je per kredietkaart betaald hebt -aanrader bij online bestellingen- kan je een fraude-klacht bij de aanbieder van de KK proberen

Zac
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 feb 2020 14:37

De betaling is gebeurt met Paypal, ik zal daar eens een dispute openen maar heb er weinig hoop aan aangezien de track & trace toont dat de pakket geleverd en getekend is, ...

Ik vind het gewoonweg spijtig dat ik zoveel geld verloren heb over iets dat niet mijn fout is.
https://t.me/pump_upp

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#6 , 01 feb 2020 14:52

vraag aan de verzender om een kopie van de "handtekening" en naar de nodige bewijzen dat ze wel degelijk bij u hebben geleverd.

status "geleverd" heeft op zich geen waarde, het is niet de eerste chauffeur die zulke status op de pakken zet en zelf een handtekening zet (helaas)

een dispute openen bij PP is inderdaad momenteel de beste optie

LeenW
Berichten: 12825

#7 , 01 feb 2020 14:56

@LeenW is dit mijn enige optie? Ik denk niet dat de kans dus groot is dat ik ooit mijn geld of mijn pakket ooit zal ontvangen.

Is het niet de taak van Bijenkorf dat de pakket correct afgeleverd word?
Uiteraard wel, maar zij hebben "uw" handtekening als ontvangstbevestiging. Dus u moet eerst gaan aantonen dat dit uw handtekening niet is.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 01 feb 2020 15:51


Uiteraard wel, maar zij hebben "uw" handtekening als ontvangstbevestiging. Dus u moet eerst gaan aantonen dat dit uw handtekening niet is.
Dit aantonen kost een pak geld en veel tijd, en moet aangesteld worden door de rechtbank, en TS moet hem eerst betalen .

En dan ? er is geen tegen partij wie heeft getekend als de bezorger op zijn woord blijft staan dat hij op dit adres geleverd heeft en iemand afgetekend heeft, zal dit nog it jaar niet gedaan zijn.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 01 feb 2020 15:54

Hier terug eens een bewijs om het te laten leveren in een officieel afleverpunt in de buurt .er zijn ook supermarkten die ook deze diensten aanbieden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Zac
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#10 , 01 feb 2020 16:21

Ik heb juist contact gehad met de klantenservice van Bijenkorf.

Ze kunnen de handtekening en de bijkomende onderzoek resultaten niet direct leveren. Dit zal nog eens 3 tot 5 dagen duren. De onderzoek is daarmee opnieuw geopend.

Ik ben nu van plan om een dispute te beginnen bij Paypal maar ik vrees dat dit weinig zal uithalen.

@denlowie Volgens Bijenkorf heeft de chauffeur idd aan dat hij het pakket op het juiste adres heeft afgeleverd.

Ik houd jullie nog op de hoogste. Heel erg bedankt voor de hulp.
https://t.me/pump_upp

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#11 , 01 feb 2020 17:50

Ik heb juist contact gehad met de klantenservice van Bijenkorf.

Ze kunnen de handtekening en de bijkomende onderzoek resultaten niet direct leveren. Dit zal nog eens 3 tot 5 dagen duren. De onderzoek is daarmee opnieuw geopend.

Ik ben nu van plan om een dispute te beginnen bij Paypal maar ik vrees dat dit weinig zal uithalen.

@denlowie Volgens Bijenkorf heeft de chauffeur idd aan dat hij het pakket op het juiste adres heeft afgeleverd.

Ik houd jullie nog op de hoogste. Heel erg bedankt voor de hulp.
ze kunnen dat maar al te goed en onmiddellijk doen, desnoods via een screenshot van het scherm waar ze de info oproepen (betreffende de handtekening)

ik denk dat ze maar al te goed beseffen dat ze een probleem hebben

het louter claimen van "het is afgetekend en status staat op afgeleverd" is geen afdoend bewijs, daarvoor dient de handtekening en als blijkt dat die niet van u is, dient de verzender u ofwel terug te betalen of het product opnieuw te verzenden

de kosten hiervan zijn voor hun zelf, de verzender is en blijft verantwoordelijk om het product aan de juiste persoon te bezorgen

als blijkt dat de bezorger uw handtekening vervalst heeft, zeker klacht indienen wegens schriftvervalsing

Terug naar “Andere”