verkochte motorfiets wordt niet afgehaald

magneto1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

verkochte motorfiets wordt niet afgehaald

#1 , 29 jan 2020 13:45

in mei 2019 heb ik een 2 de hands motorfiets verkocht
deze werd volledig betaald en de koper heeft een verkoopsovereenkomst ondertekend
hij vroeg of het mogelijk was dat ik deze nog een paar dagen kon laten staan,aangezien hij een nummerplaat en verzekering moest
aanvragen
de motorfiets is blijven staan en ik heb dan ook de koper de documenten zoals gelijkvormigheidsattest en inschrijvingsbewijs meegegeven zodoende
hij de motorfiets kon laten inschrijven
nu zijn we januari 2020 en die motorfiets staat nog steeds bij mij
heb verschillende keren proberen contact opnemen met de koper maar helaas na 8 maanden krijg ik geen enkele reactie
adres gegevens van de koper heb ik niet
mijn vraag is ; moet ik deze motorfiets blijven bewaren en wat met de documenten die hij in bezit heeft

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 29 jan 2020 14:07

welke contact gegevens heeft u van de koper?

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 29 jan 2020 14:21

Bizar
Is de koper misschien wat overkomen ?


DIV zou je dmv chassisnummer kunnen vertellen of je motor al dan niet opnieuw ingeschreven werd, en door wie.
Willen, is echter wat anders in GDPR dagen ...

Reclame

magneto1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 jan 2020 15:29

welke contact gegevens heeft u van de koper?
enkel tel nr,
maar bij contact zoals bellen wordt niet opgenomen
bij sms wordt ofwel niet gereageerd of persoon beweerd een vriend te zijn die met
zijn tel bezig is

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 29 jan 2020 16:53

welke contact gegevens heeft u van de koper?
enkel tel nr,
maar bij contact zoals bellen wordt niet opgenomen
bij sms wordt ofwel niet gereageerd of persoon beweerd een vriend te zijn die met
zijn tel bezig is
eens langs de politie langs gaan, u zorgen uitdrukken en vragen waar u bij bent dat zij telefonisch contact opnemen met de persoon in kwestie

Sirkii
Berichten: 5396

#6 , 29 jan 2020 18:33

Op een goed opgestelde verkoopsovereenkomst staan toch naam en adres van de koper? Aangetekende brief sturen met kopie per gewone brief die naar de as verwijst met het verzoek de motor binnen de 2 weken te komen ophalen want dat anders de verkoopsovereenkomst verbroken wordt zonder terugbetaling van de betaalde sommen. Als de AS terugkomt de brief NIET openen.

Vervolgens naar de politie voor een aangifte van verlies van de papieren (wel de juiste toedracht vertellen) zodat je bij DIV een kopie van inschrijvingsbewijs kan opvragen. Invoerder bezorgt je een nieuw gelijkvormigheidsattest. Vervolgens opnieuw te koop.stellen.

magneto1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 jan 2020 18:40

Op een goed opgestelde verkoopsovereenkomst staan toch naam en adres van de koper? Aangetekende brief sturen met kopie per gewone brief die naar de as verwijst met het verzoek de motor binnen de 2 weken te komen ophalen want dat anders de verkoopsovereenkomst verbroken wordt zonder terugbetaling van de betaalde sommen. Als de AS terugkomt de brief NIET openen.

Vervolgens naar de politie voor een aangifte van verlies van de papieren (wel de juiste toedracht vertellen) zodat je bij DIV een kopie van
inschrijvingsbewijs kan opvragen. Invoerder bezorgt je een nieuw gelijkvormigheidsattest. Vervolgens opnieuw te koop.stellen.
Helaas heb ik jammer genoeg geen adres

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#8 , 29 jan 2020 18:50

politie kan aan de gegevens geraken van de koper

als hij een abonnement of een pre paid kaart maakt niet uit, pre paid kaarten moeten geregistreerd staan

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 29 jan 2020 21:45

politie kan aan de gegevens geraken van de koper
als hij een abonnement of een pre paid kaart maakt niet uit, pre paid kaarten moeten geregistreerd staan
Politie gaat je niet op basis van een telefoonnummer de identiteit van de persoon er achter geven ...

Er is voor zo ver vraagsteller zijn verhaal doet, niets strafbaars ...

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#10 , 30 jan 2020 08:13

politie kan aan de gegevens geraken van de koper
als hij een abonnement of een pre paid kaart maakt niet uit, pre paid kaarten moeten geregistreerd staan
Politie gaat je niet op basis van een telefoonnummer de identiteit van de persoon er achter geven ...

Er is voor zo ver vraagsteller zijn verhaal doet, niets strafbaars ...
i know :)

maar moest het verder escaleren bestaat wel die mogelijkheid

of er iets strafbaars is gebeurd . . . mogelijks oplichting om aan de papieren te geraken van de motor?

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 30 jan 2020 11:51

of er iets strafbaars is gebeurd . . . mogelijks oplichting om aan de papieren te geraken van de motor?
Omkatten van een gestolen motor is een mogelijkheid.
Maar of men daarvoor een andere legitiem gaat aankopen :?:
En achterlaten terwijl die ook (eventueel in onderdelen) verkoopbaar is ...
Bovendien laat dit sporen achter, als ze 'm ophalen kraait er geen haan meer naar.


Blijft vreemd

Terug naar “Andere”