slecht uitgevoerd werk slotenmaker

propol
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

slecht uitgevoerd werk slotenmaker

#1 , 26 jan 2020 23:41

Een slotenmaker kwam een nieuw slot steken, maar leverde slecht werk. Ik was afwezig toen hij het deed (op vakantie). Mijn vrouw was er wel. Slecht werk betekent, slot staat scheef, deur staat een halve centimeter open, het ijzer is de deurstijl is helemaal krom geslagen, etc...

Mijn vrouw heeft niets getekend. Zij heeft de slotenmaker gezegd dat ze niet tevreden was met zijn werk. Ik heb toen ik terugkwam hem opgebeld en ook gezegd dat ik niet tevreden was, maar hij had geen tijd om te telefoneren en naar mijn uitleg te luisteren en legde neer. Hij zou terugbellen maar heeft dat nooit meer gedaan. Ondertussen hebben we wel een factuur gekregen. Zonder voorwaarden, zonder betaaltermijn ook.

We hebben ondertussen een andere slotenmaker gecontacteerd die een nieuw slot zal komen steken en de deur zo goed mogelijk repareren.

Mijn vraag nu, wat doe ik met die factuur van die eerste slotenmaker. Ik ben niet van plan te betalen. Moet ik hem in gebreke stellen op een of andere officiële manier?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 26 jan 2020 23:49

Inderdaad in gebreke stellen, maar u moet hem wel de kans geven om zijn fout recht te zetten.

propol
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jan 2020 00:00

Mijn vrouw heeft hem gezegd dat ze niet tevreden was met zijn werk, en ik heb hem ook gebeld en hem uitgelegd wat er allemaal fout was, maar hij heeft neergelegd en nooit teruggebeld. Geldt dat als 'hem de kans geven zijn fout recht te zetten'? Of moet ik hem blijven contacteren? Ondertussen heb ik het werk ook al toegewezen aan een andere slotenmaker die het werk zal doen...

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 jan 2020 08:01

Zo werkt het niet hoor.

Hij moest de kans gekregen hebben om zijn slecht werk te verbeteren, en u heeft hem geen aangetekende ingebrekestelling gedaan.

En vergeet niet dat slotenmaker veel deurwaarders vrienden heeft om hen in te lichten.

Als hij voet bij stuk houd zal je deze factuur betalen !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jef007
Berichten: 1681

#5 , 28 jan 2020 17:12

bellen bellen bellen!!!

je dient hem aangetekend in gebreke te stellen!!

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 28 jan 2020 17:35

Klopt. Ik vrees dat je uiteindelijk 2 slotenmakers zal moeten betalen

Terug naar “Andere”