Claim paypal - incassobureau

ade
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Claim paypal - incassobureau

#1 , 08 jan 2020 10:53

In oktober (2019) kreeg ik een melding van paypal dat er 2 bestellingen geplaatst waren met mijn paypal account, dit klopte echter niet. Ik heb hun hiervan onmiddellijk op de hoogte gebracht, maar ze weigerden de betaling te annuleren.

Ondertussen heb ik een claim geopend en heropend, maar ze sluiten die telkens af zonder de claim daadwerkelijk te onderzoeken. Ook heb ik hen via het message center meerdere malen proberen te contacteren. .Maar hier weer hetzelfde verhaal, als ze überhaupt al reageren.Ik heb het ook telefonisch geprobeerd, maar via die weg blijkt het praktisch onmogelijk om effectief iemand aan de lijn te krijgen. Eenmaal is mij dit gelukt, maar die persoon stuurde mij weer door naar hun site om de claim te heropenen. En zo blijft het eigenlijk maar doorgaan

Wel hebben ze in december een incassobureau ingeschakeld, daar vinden ze de tijd dan blijkbaar wel voor. Ook tegen hen heb ik de schuldvordering betwist, maar ze blijven sturen. Moet ik nu op iedere mail van hen blijven reageren? En wat kan een incassobureau eigenlijk doen buiten brieven sturen of mailen?

Ik vraag mij eigenlijk ook af waarom paypal zo reageert? Ik maak er immers al jaren gebruik van, zonder problemen. Als die bestelling door mij geplaatst was had ik die uiteraard gewoon betaald. Ik heb hun ingelicht over de fraude, de betreffende bestelling is uiteraard ook niet toegekomen bij mij, waar kunnen zij hun claim dan eigenlijk op baseren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 08 jan 2020 10:54

Als de bestellingen niet van uw account zijn gebeurd, hoe komt Paypal dan bij u terecht?

ade
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jan 2020 11:50

Verkeerd uitgedrukt, sorry. Via mijn account, maar niet door mij. Kon daarna ook niet inloggen etc.

Dat is intussen rechtgezet. Het punt is , ik heb die bestelling niet geplaatst noch ontvangen. En dat heb ik hen laten weten.
Laatst gewijzigd door ade op 08 jan 2020 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 08 jan 2020 11:52

mogelijks gehackt geweest

dan zou u al klacht moeten indienen bij de politie tegen onbekenden

paypall zou inderdaad anders moeten reageren

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 jan 2020 12:06

Wat kan een incasso doen buiten brieven schrijven.

Op een bepaald moment stopt deze brieven en dit gaat naar de rechtbank, en dan begint het, deurwaarders en nog eens deurwaarders.

Het is zeker niet zo dat een incasso niks kan doen zoals sommigen zegen, maar deze hebben wel de volmacht van de schuldeiser om na de brieven reeks een deurwaarder en de rechtbank in te schakelen, incasso doen dit zeker ..want daar leven ze nu één maal van
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12826

#6 , 08 jan 2020 12:30

Welke bewijzen hebt u aan Paypal voorgelegd voor deze hacking? Uw woord gaan ze uiteraard niet zomaar geloven.

Klacht ingediend bij politie?

ade
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 jan 2020 12:41

Ik had nog niet stil gestaan bij klacht indienen, ik zal dat straks doen. Bedankt.

Verder had ik begrepen dat een deurwaarder enkel ingeschakeld kan worden bij een rechterlijk bevel, maar dat is dan niet zo?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 jan 2020 14:40

Een deurwaarder kan een bewarend beslag legen zonder een rechterlijke uitspraak, en dit in afwachting op een uitspraak van een rechtbank .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 08 jan 2020 17:39

DW kan ook gebruikt worden als incasso

D0gD0g

#10 , 28 jan 2020 17:18

Een deurwaarder kan een bewarend beslag legen zonder een rechterlijke uitspraak, en dit in afwachting op een uitspraak van een rechtbank .
Sorry denlowie

Van zodra de toelating van de Beslagrechter er is, kan de gerechtsdeurwaarder aan het werk gaan.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 28 jan 2020 19:29

Een deurwaarder kan een bewarend beslag legen zonder een rechterlijke uitspraak, en dit in afwachting op een uitspraak van een rechtbank .
Sorry denlowie

Van zodra de toelating van de Beslagrechter er is, kan de gerechtsdeurwaarder aan het werk gaan.
Sorry man maar voor een Bewarend beslag is er niet altijd een vonnis nodig

voor bewarend bankbeslag op factuur. Basis hiervoor is dat art. 1445 Ger.W. de schuldeiser toestaat om derdenbeslag te leggen zonder toestemming van de rechter en dit op basis van een authentieke of onderhandse akte.

Het enige wat u als schuldeiser dan moet doen is de deurwaarder inschakelen om een dagvaarding uit te brengen.

Art. 1445. Iedere schuldeiser kan, op grond van authentieke of onderhandse stukken, bij gerechtsdeurwaarder, onder een derde, bewarend beslag leggen op de bedragen of zaken die deze aan zijn schuldenaar verschuldigd is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”