Bpost verliest pakket twv 1650 euro, vergoeding van 8 euro voorgesteld

secretheroes
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Bpost verliest pakket twv 1650 euro, vergoeding van 8 euro voorgesteld

#1 , 30 dec 2019 13:41

Ik wil mijn Macbook Pro Touchbar 15inch (2017) verkopen, en dus maak ik een advertentie aan op de Facebook Marktplaats.
Ik krijg reactie en 'verkoop' mijn Macbook aan een man uit 1480 Tubize.
De man maakt het gevraagde bedrag van 1650 euro over, en ik maak de zending online klaar, samen met nog 2 andere pakjes.
Ik verstuur de 3 pakjes samen, en lever deze af in het Bpost postkantoor Ieper (Esplanade) op Maandag 16 december.
Na enkele dagen krijg ik melding van de koper dat hij het pakket nog steeds niet ontvangen heeft.
Hierop neem ik telefonisch contact met Bpost op het nummer 02 278 51 20 omstreeks 17:31.
De dame aan de lijn vertelt me het vervelend te vinden, maar het pakje zou op een verkeerde transportband gelegd zijn.
'Maar geen nood, als u ons uw rekening nummer geeft, dan betalen wij de kosten van het versturen terug. het pakje zal immers uw richting uitkomen en dan kunt u het meteen opnieuw versturen.'
Vandaag, 30 december, krijg ik een e-mail waarin staat dat mijn pakket vanaf nu als 'verloren' staat.
Ik krijg de kosten van de verzending terug, en dat is het dan.
Ik wens graag of het pakket terug te krijgen, of de vergoeding van 1650 euro. De koper eist namelijk ook al zijn geld terug aan mij aangezien hij zijn pakje niet gekregen heeft.

iemand die me kan helpen met dit voorval?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 30 dec 2019 13:56

U moet inderdaad de koper terugbetalen, dat staat volledig los van wat Bpost wel of niet terugbetaalt.

Als u meer dan de voorgestelde vergoeding wilt, gaat u naar de rechtbank moeten stappen.

secretheroes
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 dec 2019 14:03

U moet inderdaad de koper terugbetalen, dat staat volledig los van wat Bpost wel of niet terugbetaalt.

Als u meer dan de voorgestelde vergoeding wilt, gaat u naar de rechtbank moeten stappen.
Uiteraard zal ik de koper moeten terugbetalen. Maar het is toch vanzelfsprekend dat ik meer wil dan die 8 euro? Het betreft een Macbook Pro Touchbar (2017) + verlengde garantie twv 350 euro + muis twv 100 euro + draadloos keyboard twv 80 euro wat een totale nieuwprijs van 3000 euro + bedraagt.
Het spreekt dan toch voor zich dat ik wil dat die 1650 euro terugbetaald moet worden?

Zelfs al nam ik de verzekerde verzendwijze kon ik maximum 500 euro terugvorderen ...

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 30 dec 2019 17:41

Zijn er geen andere diensten die dat kunnen transporteren ? Veiliger ?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 30 dec 2019 18:08

ombudsdienst voor de posterijen contacteren

bpost zal geen moeite doen om spontaan naar een oplossing te komen

loeki
Berichten: 267

#6 , 31 dec 2019 06:10

Met het verzenden gaat U automatisch akkoord met hun voorwaarden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 dec 2019 07:30

met post NL in Belgie kan je het verzekeren tot 2000€.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#8 , 31 dec 2019 16:28

Met het verzenden gaat U automatisch akkoord met hun voorwaarden.
wat niet wilt zeggen dat Bpost niet verantwoordelijk kan gesteld worden voor het verlies van een zending en dat ze dit niet zouden moeten vergoeden


er word genoeg gestolen door medewerkers in de sorteer centra

Franciscus
Berichten: 38587

#9 , 01 jan 2020 18:06

Was die zending verzekerd voor de waarde die u verzond?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 01 jan 2020 19:46

Lees eens de voorwaarden van Bpost dan gaat je lezen dat ze niet aansprakelijk zijn
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5396

#11 , 01 jan 2020 20:42

Bpost heeft een optie “verzekerde zending met aangegeven waarde”. Kost voor 3.000€ ong 60€ extra.

Zoals al vermeld werd zal je een “standaardverzending” of een (iets duurdere) “verzekerde zending tot 500€” bijna niets of 500€ krijgen.

Uw verhaal is ongetwijfeld waar doch je kan ook niet bewijzen wat er in het verloren pakket zat. Sneu maar helaas een slechte start van 2020.

Zelf zou ik als koper nooit zo n duur object laten opsturen (zelfs niet met volledige verzekering) doch het gaan halen om te kunnen inspecteren en testen. Ben ooit nog in de buurt van Londen een dure laptop weest afhalen: een halve dag heen/terug.

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#12 , 02 jan 2020 09:56

Bedrijf verkoopt een verzekering voor als bedrijf niet voldoet aan zijn contractuele verplichtingen. En de wereld draait door.

WP002
Berichten: 1479

#13 , 02 jan 2020 11:40

Ik vertrouw bpost nog niet met een dvd van 2 euro. Harde les maar neem volgende keer een betrouwbare koerier. bpost per definitie dus NIET.

Sirkii
Berichten: 5396

#14 , 05 jan 2020 18:54

Ik vertrouw bpost nog niet met een dvd van 2 euro. Harde les maar neem volgende keer een betrouwbare koerier. bpost per definitie dus NIET.
Da s een onzinreactie. Ook bij andere koeriers vang je bot als je onverzekerd pakket niet aankomt. Heb zelf al hommeles gehad met de “grote” koeriers ....

WP002
Berichten: 1479

#15 , 05 jan 2020 23:29

Geen onzinreactie! Ik kan intussen een boek schrijven over wat bpost bij mij allemaal verknoeid heeft.

Terug naar “Andere”