Pakketje besteld vanuit Amerika maar staat al 5 dagen bij douane.

Takadashi
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Pakketje besteld vanuit Amerika maar staat al 5 dagen bij douane.

#1 , 24 dec 2019 14:41

Hoi beste lezers ,

Ik heb ongeveer 20 dagen geleden een pakketje besteld vanuit een Amerikaanse webshop. Nu , de gewone levertijd bedraagt 10-15 dagen en dus ging ik eens kijken op de track & trace website die webshop me heeft gegeven. En nu zie ik staan dat de douane hem heeft ingehouden met de reden dat er geen factuur bij zat. Allemaal goed enzo maar nu blijft het er al 5 dagen lang staan zonder brief van douane , email of wat dan ook , niets. Er staat nu ook dat ze bezig zijn met het invoerproces. En ik zie ook meerdere topics hierover dat mensen hun pakjes pas na een paar maanden kregen. Het was een kerst cadeau maar ik ben bang dat het niet meer optijd zal aankomen. Dit is echt zeer irritant want we krijgen niets van informatie van de koper of douane . Echt zeer stresserend. Heeft iemand hier meer informatie over? Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12836

#2 , 24 dec 2019 14:49

Ik vrees dat het daar momenteel veel werk met minimumbezetting is.

RomeoDelta
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 dec 2019 23:40

Indien je geen brief ontvangt van de AADA of FOD Financiën ligt je pakje gewoon bij Bpost. 'Ingehouden door douane' is iets wat standaard op die track en trace linken wordt gezet, in werkelijkheid heeft de douane vaak je pakket in de verste verte niet gezien.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5409

#4 , 01 jan 2020 20:48

We zouden ondertussen allemaal moeten weten dat sinds de terreurdreiging de kans dat pakjes “ongemerkt” over de grens slipt relevant kleiner geworden is. Als t pakje komt zal er een importrekening bij zitten. Als t namaak is word je mogelijks gesanctioneerd. Bonafide handelaars in de US weigeren steeds couranter om foutieve facturen etc aan te leveren want ook voor hen is de kans op vervolging te groot geworden.

Terug naar “Andere”