Volledige identiicatie gevraagd foor de refund van een klein bedrag

Abramelin
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

Volledige identiicatie gevraagd foor de refund van een klein bedrag

#1 , 24 dec 2019 07:41

Hallo beste forumleden

Hier ben ik nog maar eens met een vreemde ervaring. Op de relatief nieuwe verkoopsite in Polen, naan ..... Mag ik die schrijven of liever niet, heren en dames - JurecaBe moderator - moderatoren? Op die bewuste site kocht ik een product bij een van hun verkopers. Volledige kopersbescherming word geboden, allee, van horen zeggen he.
Bij de betaalmogelijkheden, vooral enkele grote banken, ofwel een klassieke banktransfer. ik koos dit laatste. Ik ontvang de betaalgegevens via een soort overschrijvingsformulier. En ik schrijf het omgerekende bedrag over. Het bedrag blijft wel staan in Poolse zloty. Na een tiental dagen niets neemik cotakt op met de verkoper. Blijkt het Poolse banknummer niet van hem te zijn; Geen idee van wie het dan wel is, maar ik kan tussenkomst vragen van de "sitebeheerder" (neem ik aan). Die zegt mij dat de transactie niet succesvol was, en werd tegengehouden door de operator 'payu'. Nooit van gehoord, maar in Polen ben ik ook niet thuis.
Nu, goed. Er word gevraagd de betaling, bij vorm van bankafschrift door te sturen naar de hulp van de site, vanaf nu 'site' genaamd.
Ik maak enkele screenshots en voeg die bij het overschrijvingsformulier. Dat blijkt voldoende bewijs te zijn; Maar dan plots moeten zij meer 'data' hebben; Ik moet wel 3 maal vragen welke data ze nodig hebben. Ik zie dat mijn banknummer niet op de plaatjes staat, maar normaal weet de operator van welke rekening dat bedrag afkomstig is; Nu zegt de site, (maar dat is terug van horen zeggen he) mij welke data de operator nodig heeft, en dat is volledige identificatie. Ik heb dit jaar 7 refund gekregen, en nooit was er zo veel cinema. Ik weet niet of dit normaal is.
Ik heb net een 2de bericht gestuurd naar:
cc@pot.gov.pl

De data die nu gevraagd wordt via de site waar weet ik veel wie de berichten leest om een klein bedrag terug te storten:

The PayU payment operator asks for data to refund:

Account number in IBAN format -
The recipient's name -
The recipient's address -
Code / City -
Recipient's country -
Bank SWIFT code -
Name of the bank -

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 24 dec 2019 14:11

The PayU payment operator asks for data to refund:

Account number in IBAN format -
The recipient's name -
The recipient's address -
Code / City -
Recipient's country -
Bank SWIFT code -
Name of the bank -
Dit zijn de normale gegevens die nodig zijn voor een internationale betaling.

P.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 24 dec 2019 16:39

Dit zijn de normale gegevens die nodig zijn voor een internationale betaling.
Ook mijn bedenking ...

Als je een overschrijving gedaan hebt naar rekening X, dan heeft de rekeninghouder die gegevens toch al ...

Reclame

Abramelin
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 dec 2019 10:57

Moeten die gegeves dan rechtstreeks uitgewisseld worden tussen mij en de betaalunit payu? Dat is zo iets als paypal dat beter gekend is. De helpdesk zitten vele mensen alle mail te lezen en organiseren, en inderdaad; Het rekeningnummer waar het geld vandaan komt is gekend he.

Waar ik mijn bedenkingen bij heb is dit.
Ik gebruikte het betaalsysteem en koos voor klassieke bankoverschrijving. Ik krijg een Pools rekeningnummer voorgeschoteld en voer de betaling uit. Het is een bestaand rekeningnummer. Maar de verkoper zegt dat het niet zijn rekeningnummer is. iemand heeft een vals rekeningnummer gebruikt om te stelen.
Ik heb mail gestuurd naar volgende organisatie's. Alles wat ik gezien heb, letterlijk. En nu ga ik nog even naar www.safeonweb.be

rzecznikkgp@policja.gov.pl
kancelaria.gabinetkgp@policja.gov.pl
cyber-kgp@policja.gov.pl
informacjapubliczna.kgp@policja.gov.pl
rzecznikkgp@policja.gov.pl
poczta@abw.gov.pl
rzecznik@abw.gov.pl
info.sluzbacelna@kat.mofnet.gov.pl
bip@cba.gov.pl
gabinet.kg@strazgraniczna.pl

Terug naar “Andere”