GEEN PAKKET GELEVERD DOOR BPOST

Erwin Boe
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

GEEN PAKKET GELEVERD DOOR BPOST

#1 , 20 dec 2019 18:09

Toen ik woensdag 18/12/2019 ’s avonds thuiskwam had ik 2 pakketten van Zalando geleverd door Bpost gemist. Er staken 2 briefjes in de brievenbus dat ik mijn zendingen op donderdag 19/12/2019 kon afhalen bij het door mij gekozen afhaalpunt, vanaf 11 uur.
Toen ik de volgende dag naar daar ging kreeg ik 2 pakketten, ik nam die in ontvangst en reed naar huis.
Het eerste pakket bevatte een door mij bestelde rode trui van Jack & Jones.
Het tweede pakket bevatte 6 flessen shampoo, die ik helemaal niet besteld heb. Bij nazicht op het label van de doos, bleek deze een heel andere bestemming en afzender te hebben.
Ik heb deze doos meteen teruggebracht naar mijn afhaalpunt, de bediende daar heeft ze teruggenomen, ze had echter wel de barcode van mijn afhaalbriefje.
De bediende heeft op mijn naam in de computer gezocht of er nog een pakket voor mij was, hij kon niets vinden. Hij zei dat ik contact moest opnemen met Bpost.
Thuis gekomen meteen op de site van Bpost naar een mogelijkheid gezocht om hen te melden dat mijn zending, die op hun site als afgegeven vermeld staat, de verkeerde zending was. Dit bleek niet mogelijk, ze vroegen steeds de barcode, en bij intikken van die code krijg je als resultaat: afgeleverd. Na veel zoeken werd mij door Bpost aangeraden contact te zoeken met de afzender, die kon dan namelijk een onderzoek vragen bij Bpost.
Ik heb dan meteen naar zalando een mail gestuurd om te situatie uit te leggen. Er werd heel snel op geantwoord dat ze een onderzoek naar mijn pakket hadden gevraagd aan Bpost, en dat vanaf Zalando antwoord kreeg, ze me meteen op de hoogte zouden stellen.
Tot zover de stand van zaken, ik zou graag weten wat mijn rechten zijn, indien het pakket niet teruggevonden word. En ook, ik heb betaald met Paypal, kan ik via hen mijn geld terugvragen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 615

#2 , 20 dec 2019 18:33

Het is de afzender die verantwoordelijk is tot het pakket is afgeleverd. Jij hebt geen contract met Bpost, wel de afzender.

Maw: het resultaat van het door de afzender aangevraagde onderzoek bij Bpost afwachten. Dit kan jammer genoeg even duren.

De afzender is erom gekend om correct om te springen met verloren gegane verzendingen, direct een dispuut opstarten via Paypal gaat geen zoden aan de dijk brengen, ook zij gaan het antwoord krijgen het onderzoek af te wachten.

P.

Erwin Boe
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 dec 2019 10:30

Bedankt voor je reactie P, ik vermoedde al dat dit even kon duren. ik vind wat jij zegt ook maar logisch, maar ik wou toch even nakijken wat mijn rechten zoal waren.

Reclame

Terug naar “Andere”