Koper komt terug

Audike
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Koper komt terug

#1 , 19 dec 2019 23:27

Ik heb meerdere kosten gehad aan mijn wagen van 6 jaar oud met 120.000km.
het laatste was een foutmelding van te lage oliedruk en heb mijn auto laten maken in een erkende Audi garage waarvan ik achteraf mijn factuur van heb gekregen op 21/11/2019 van iets meer dan 800€
Nu kon ik mijn wagen niet meer vertrouwen en wou ik deze wagen verkopen om een nieuwere te kopen. Er komt een koper kijken en een testrit doen. En beslist om hem te kopen. 2/12/2019
Ik heb op die tijdspanne tussen de garage en verkoop geen problemen meer gehad met de wagen. Ik ga naar de autokeuring en laat mijn wagen keuren voor verkoop. De koper vraagt om hem naar hem thuis te brengen met mijn nummerplaat en dan mijn nummerplaat verwijder. We regelen de papieren en het geld. Op het contract staat in de staat dat hij zich bevindt en zonder gekende gebreken. Nu gaat het lampje te lage oliedruk weer branden. belt hij mij om de kosten te delen of hij gaat er mee verder via zijn gratis advocaat via zijn verzekering.
Voor mij is dit geen bekend gebrek aangezien ik het heb laten maken en een factuur heb.
Moet ik nu nog de kosten verplicht delen of hem laten doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 20 dec 2019 09:01

Er valt wel iets voor te zeggen dat dit een gekend gebrek is. U wist van de problemen en wou de wagen zelfs om die reden verkopen.

Persoonlijk vind ik 50/50 een redelijk voorstel in deze situatie.

loeki
Berichten: 267

#3 , 20 dec 2019 09:20

Particuliere verkoop is steeds zonder garantie
De wagen was perfect onderhouden volgens Uw uitleg en we zijn 14 dagen na aflevering aan koper
Kosten koper

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 20 dec 2019 09:24

Geef hem de factuur van de herstelling, en dan kan hij daarmee naar de garage om zijn garantie op die herstelling op te eisen.

Terug naar “Andere”