Contractueel verbonden met recruiteringsbureau?

Pekamaar
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Contractueel verbonden met recruiteringsbureau?

#1 , 14 nov 2019 23:23

Ik heb contact gehad met een recruiteringsbureau en die gingen voor mij kijken voor een nieuwe job daar ik er zelfniet veel tijd wou insteken. Er is enkel telefonisch contact geweest en via mail dus niets ondertekend.
Nu stelden ze mij bij een bedrijf voor die ik hen had opgegeven uit een lijstje met potentiële werkgevers. Zij bellen het desbetreffende bedrijf op en stellen mij voor waarbij ze zeggen dat ik op gesprek mag gaan.
Tussen het bedrijf en mij waren er veel goede gesprekken maar nu blijkt het recruiteringsbureau dus ook een bepaald percentage te eisen van het bedrijf ondanks er tussen het bedrijf en hen geen contract was en recruiteringsbureau niets gedaan heeft buiten mijzelf daar voor te stellen. Kan dit toch geëist worden? Kan ik de samenwerking met recruiteringsbureau zomaar stopzetten?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding