Sanitairman wil geen gedetailleerde factuur bezorgen. Rekent hoog bedrag

Enola19
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Sanitairman wil geen gedetailleerde factuur bezorgen. Rekent hoog bedrag

#1 , 17 okt 2019 23:45

Ik zit met een lek in de badkamer. Een sanitairman opgebeld om het op te lossen. Deze kwam langs, keek de meters na, inspecteerde de badkamer op een lek, maar vond deze niet bij de afvoeren, later die week detectiebedrijf langs geweest. Lek met enkele tegels uit te breken blootgelegd, met uitbreken zelf lek gemaakt in warme leiding. Lek gestopt door oude leidingen door te knippen en te verzegelen. Alles samen een 5tal uur werk. Lek wel nog niet hersteld. Nu heeft hij mij een factuur bezorgd van 670 euro zonder enige detail. Ik vroeg een gedetailleerde factuur en wil me die niet geven. Ik had een week tijd om deze te betalen. Niet gedaan. Nu dreigt hij met een advocaat. Ik wil betalen mits ik een gedetailleerde factuur krijg. Kan dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Enola19
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 okt 2019 06:25

Hij zegt dat hij geen gedetailleerde factuur geeft omdat voor verzekering is. Dat ik dat niet moet krijgen. Enige dat ik kreeg was een factuur maar enkel totaalbedrag. Geen werkuren of dergelijke. Kan dat zo maar? Graag reactie

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 18 okt 2019 09:31

Betwist die factuur dan per aangetekend schrijven inbegrepen kopie per gewone post.
Met dat even via telefoon te zeggen los je dat niet op.

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 okt 2019 10:26

Is uw makelaar van de verzekering ingelicht. Normaal moeten facturen voor lekdetectie en herstelling lekkage door u betaald worden. Daarna betaald de verzekering u terug minus de franchise.
Normaal moet de hersteller een factuur uitmaken met de details : materialen, werkuren …

Zou toch dringend uw makelaar zijn werk laten doen. En # 3 Mava is ook te volgen.

De makelaar op de hoogte brengen dat lek nog niet hersteld is. Zij moeten dan ook deze factuur in vraag stellen.

Terug naar “Andere”