Gekochte meubels zonder gevraagd te hebben

Rvn
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gekochte meubels zonder gevraagd te hebben

#1 , 16 okt 2019 11:00

Dag allen,

Mijn vrouw en ik zijn tijdelijk apart gaan wonen. Met een beperkt budget was het de bedoeling om enkele meubels te kopen.
Ik heb een collega die ooit in dezelfde situatie heeft gezeten en die wou mij helpen. Ze zei dat ik dat niet alleen kon. Ze heeft zelf zwarte sneeuw gezien, vertelde ze me. Ze heeft verschillende meubels gekocht ondanks de meerdere keren dat ik neen gezegd heb en dat ze dit niet moest doen. Alles staat nu in mijn huis. Verder zocht ik er niets achter en we hebben nooit iets op papier gezet of mondeling overeen gekomen. Ik ging ervan uit dat ik ze gewoon zou terug geven.
Tussen mijn vrouw en ik gaat het weer prima, waardoor we weer samen gaan wonen. Ik meldde aan de collega dat ik de meubels terug ga geven aangezien ik ze niet meer nodig heb.
Nu wil ze geld voor de meubels ipv die meubels. Ze kan er niets mee doen zegt ze. Blijkt dat ze rond de 4000 euro heeft betaald 😱😱. Ik heb dat nooit gevraagd. Altijd neen gezegd. Het was wss fout van mij om die toch te aanvaarden. Wat nu?? Ik wil niet betalen voor iets wat ik nooit gevraagd heb. Ik wil die meubels gewoon terug geven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 16 okt 2019 11:06

Jammer voor uw collega, zou ik zeggen. Als er geen afspraken over gemakat zijn, dan zijn de meubelen een geschenk en hoeft u die zelfs niet terug te geven.
"sowieso" schrijf je zo.

Sirkii
Berichten: 5414

#3 , 16 okt 2019 11:16

Als de meubels weg moeten stuur haar dan een aangetekende brief dat de meubels moeten opgehaald zijn tegen dd/mm/yyyy zoniet dat de kringwinkel ze komt halen (als ze ze willen). Ook kopie per gewone brief en ernaar verwijzen. Als de AS terugkomt bijhouden zonder te openen.

Wie haalt het toch in zijn/haar hoofd om zonder formeel akkoord over het bedrag geld uit te geven voor een ander...

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 16 okt 2019 13:01



Wie haalt het toch in zijn/haar hoofd om zonder formeel akkoord over het bedrag geld uit te geven voor een ander...
Ze wou waarschijnlijk haar kans wagen

Terug naar “Andere”