borg autoverhuurder

katrien delamotte
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

borg autoverhuurder

#1 , 15 okt 2019 19:13

Van 25 t.e.m. 30 juli huurden wij een auto in Ibiza. De boeking werd geplaatst bij RentalCars. De verhuurder van de auto was Record GO Ibiza. Op de voucher stond inderdaad dat er een borg van €1.100 zou gevraagd worden via de Mastercard. Toen we de auto dus gingen ophalen, moesten we inderdaad €1.100 borg betalen + €70 voor de volle benzinetank (wat we achteraf ook zouden terugkrijgen bij het volgetankt terug inleveren). Alles werd op papier bevestigd.
Bij het terug inleveren na 5 dagen werd ons verzekerd dat alles in orde was en de borg teruggestort zou worden. We hebben het zelfs met een stempel laten bevestigen.
Eens terug in eigen land zagen we ergens midden augustus dat de borg van onze mastercard zou afgaan, ondanks dat de auto correct terug ingeleverd was. Volgens RentalCars was dat normaal, zou Record GO deze borg nog even vasthouden om er zeker van te zijn dat er geen boetes zouden komen. Ik moest 2 à 4 weken wachten. Eind augustus heb ik teruggebeld, en toen waren ze al wat verbaasder dat het geld nog niet terug was gestort maar ik moest 28 werkdagen braaf wachten alvorens ik officieel een klacht kon neerleggen. Dat was op 6 september. Ik heb toen laten weten dat de borg nog steeds niet terugbetaald werd maar volgens hen ging het om een reservatie en moest mijn bank dat terug vrijgeven. Dat was uiteraard niet het geval, het geld is effectief van de rekening gegaan dus weer kon ik rondlopen voor papieren van de bank en Mastercard om aan te tonen dat het om een effectieve betaling ging.
Weer gingen 2 weken voorbij en toen werd er om mijn rekeningnummer gevraagd door RentalCars. Record Go Ibiza zou nl. onze gegevens van de mastercard niet meer hebben en zouden dus daar niet op kunnen terugstorten. Op 1 oktober zou RentalCars onze bankgegegevens verstuurd hebben naar Record GO maar op 4 oktober kreeg ik dan weer een mail van Record GO waarin ze de bankgegevens vroegen. Volgens RentalCars hadden zij dit toch op 1/10 verstuurd maar zelf heb ik hier nooit iets van gezien.
Vandaag is het 15 oktober (2 en halve maand na het inleveren van de auto) en nog steeds werd de borg niet terugbetaald. Ik heb sinds 6 september meermaals per week gebeld, maar zelden kreeg ik een concreet antwoord. De klacht zou in behandeling zijn door iemand van de dienst na verkoop, maar deze persoon kan ik niet rechtstreeks bellen en zij kunnen mij ook niet doorverbinden met haar. Zij kunnen haar alleen een mail sturen met de vraag mij terug te bellen.
RentalCars reageert ook niet op mijn mails of telefoons van de afgelopen twee dagen. Ik heb al verschillende malen gebeld en gemaild om dit probleem opgelost te krijgen maar er komt weinig positief nieuws. Mijn vraag is of dit allemaal wettelijk is en wat ik nu best kan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 15 okt 2019 21:51

via mastercard geld terug vragen wegens vermoeden van oplichting

is recent nog stuk geweest in het nieuws dat toeristen ten onrechte allerlei kosten aangerekend kregen weken nadat de wagen was binnen gebracht en er "niks" aan de hand was.

katrien delamotte
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 okt 2019 08:48

Dit hebben we gedaan, maar bij Mastercard staan ze hopeloos achter.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 16 okt 2019 08:56

Je zal wat geduld moeten hebben, maar je mag wel vrij zeker zijn van het resultaat. Meer kan je niet doen.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Andere”