Vliegtuig tickets I airlines

Sonny91be
Topic Starter
Berichten: 11

Vliegtuig tickets I airlines

#1 , 06 okt 2019 16:59

Beste,

Ik heb hier een vraag waarop ik hulp zoek.

Wij hebben vanuit Singapore een vliegtuig ticket geboekt naar Los Angeles via de website T Nu was onze vlucht schema veranderd en is het vliegtuig 4 uur vroeger opgestegen dan voorzien. Wij hebben dit niet gemerkt en daardoor onze vlucht gemist de dag zelf.

1. De update van het vlucht schema is ons via SPAM in de mail gekomen in het spaans en niet in onze boekings taal NL of ENGELS.
2. Wij konden via de vliegtuig maatschappij niet in checken online bij I Airlines de dag voordien.
3. Wij konden geen update zien op de T website zelf, dit stond dus nog foutief op hun website de dag van het vliegen !

Wij hebben T gecontacteerd met de vraag om onze tickets terug te betalen omdat er duidelijk op hun website fouten stonden en wij dus onmogelijk konden weten buiten via een spaanse mail dan dat onze vlucht veranderd was.

Na 90 dagen heeft Tgeen antwoord gekregen voor terugvordering van onze tickets bij I Airlines Verder gaat T(Madrid) ook niet in op onze vraag voor verdere hulp en blijven we als antwoord krijgen dat ze het hebben aangevraagd.

Welke stappen kan ik ondernemen om mijn geld van de tickets terug te krijgen ? Ik heb screenshots van de fouten op hun website en dergelijke ...
Hebben wj recht op een terugbetaling van onze tickets als dergelijke zaken zo voorvallen of helemaal niet en welke instantie kan ik contacteren hiervoor ? Kan ik terecht bij een pro deo advokaat ?

Alvast bedankt voor alle hulp,


X - namen verwijderd JurecaBE - moderator en gelieve de regels inzake vermelden van namen eens te lezen aub

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 06 okt 2019 17:44

Ik denk dat jij ook verantwoordelijk bent voor de mail die in uw SPAM map terecht komt

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 okt 2019 17:52

En de taal niet machtig is geen geldige reden, je geeft bij een vreemde luchtmaatschap geboekt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 06 okt 2019 18:27

Een die niet gebonden zal zijn aan de EU wetgeving.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 06 okt 2019 19:47

Goedkoop vliegen heeft ook zijn prijs.

Sonny91be
Topic Starter
Berichten: 11

#6 , 08 okt 2019 12:37

Het zou fijn zijn als ik informatie ontving waar ik uberhaupt iets mee kan en opinie of commentaar is niet constructief voor mijn vraag hier.

Het betreft een aziatische maatschappij inderdaad dus buiten de EU. Als je boekt in het nederlands of engels kan je toch geen spaanse mail ontvangen?

Ik kon niet in checken of nakijken op enige manier dat de vlucht details veranderd waren. Het enige contact was die spaanse mail.

De tickets zelf, zijn wel geboekt bij een maatschappij in Spanje, dit telt dan niet mee als zij een fout hebben op hun website ?

Deze argumenten hebben dus geen waarde ??

Alvast dank

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 okt 2019 12:44

U moet u richten tot de luchtvaart maatschappij zelf, daar zij niet Europees is kan men hier zeer weinig doen,

Europese passagiersrechten


Vertrok je vanaf een Europese luchthaven of vloog je met een Europese maatschappij naar een Europese luchthaven?

Of vloog je met een overstap vanuit de EU naar een luchthaven buiten de EU en liep je vertraging op door een gemiste aansluiting buiten de EU?

Dan kun je je beroepen op de Europese passagiersrechten. Die bepalen waar je recht op hebt als je vlucht is vertraagd, geannuleerd of overboekt.

Bij niet-Europese vluchten ben je afhankelijk van de voorwaarden van de vliegmaatschappij.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12840

#8 , 08 okt 2019 12:44

Ik acht de kans klein dat u hiervoor iets gaat halen bij de rechtbank. Denk er aan dat de kosten dan ook voor u gaan zijn.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 08 okt 2019 12:55



Het betreft een aziatische maatschappij inderdaad dus buiten de EU. Als je boekt in het nederlands of engels kan je toch geen spaanse mail ontvangen?

Zal je moeten zoeken op een Aziatische juridisch forum. Je kan ook niet verwachten dat heel de wereld een mail naar u kan verzenden in het Nederlands.

Terug naar “Andere”