verkoop auto totaal verlies

gast987
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

verkoop auto totaal verlies

#1 , 03 okt 2019 10:47

Na een ongeval (volledig in ons recht) werd onze auto per totale verklaard.
De expert ging op zoek naar opkopers. Hoogst biedende kwam uit Frankrijk.
Gezien we het frans niet echt machtig zijn hebben wij volmacht gegeven aan expert om de auto te verkopen.
Nu zijn ze de auto komen halen in de garage met bewijs dat geld gestort is op een derde rekening. (Hoe dat allemaal juist in één zit weet ik ook niet)
Bij vertrek was er al commotie dat de navigatiemodule zou ontbreken. Daar hebben wij geen weet van.
Ze hebben de auto zo meegenomen zonder controle van de garagist en hebben nu het geld geblokkeerd.
Auto weg en geen geld.
Wij zijn er 100% zeker van dat de module in de auto zat.
Bij politie geweest voor aangifte diefstal maar kan geen aangifte doen want zij zijn vertrokken met de auto in de staat waarin hij zich bevind.
Help... Wat nu

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 okt 2019 12:05

Normaal verkoopt uw verzekering die wagen toch? Tenzij je alles zelf in handen wilde houden.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 03 okt 2019 12:11

Normaal verkoopt uw verzekering die wagen toch? Tenzij je alles zelf in handen wilde houden.
Neen, je verkoopt het wrak zelf.
Verzekering doet dat niet.


Vraagsteller: Dringend expertisebureau contacteren, en vragen of er effectief gestort is op een rekening van hen

Dit lijkt héél erg hard op oplichting
"Bewijs storting" bewijst niets ...
Was bod uit Frankrijk merkelijk hoger ?


Geen storting, dan vrees ik dat u voertuig als gestolen mag gaan opgeven ...

Reclame

gast987
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 okt 2019 12:51

Er zou een bewijs van storting zijn anders mag de garage de sleutels niet meegeven, maar ik zelf krijg dat nergens vast. Das op een rekening gestort die die Fransmannen nu geblokkeerd zouden hebben. Maar hoe dit allemaal ineen zit, daar is de expert niet duidelijk over.
Ik weet niet of het bod duidelijk hoger is, expert beslist hierin. Wij volgen dat niet op.
Wij hebben die verkoop uit handen gegeven aan de expert.

Vredegerecht zei ook fraude, maar dit kan lang duren... Hebben geld nodig voor nieuwe auto :-(

Politie zei dat ze wegen meegenomen in de staat waarin hij zich bevind. Dus hebben geen recht om geld achter te houden maar niemand kan ze verplichten blijkbaar dit toch vrij te geven...

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 03 okt 2019 13:45

Er zou een bewijs van storting zijn anders mag de garage de sleutels niet meegeven, maar ik zelf krijg dat nergens vast.
Nogmaals, een "bewijs van storting" bewijst niets
En dat kan best de reden zijn waarom dat niet te zien krijgt ...

Woont u iets of wat in de buurt van de Franse grens ?


U bent al langs politie, vredegerecht geweest, hoe lang is dit al bezig , ttz wanneer is uw auto verdwenen ?
Want indien frauduleus, is tijd in uw nadeel ...

Das op een rekening gestort die die Fransmannen nu geblokkeerd zouden hebben.
Maar hoe dit allemaal ineen zit, daar is de expert niet duidelijk over.
Expert zou daar best zeer duidelijk over zijn
Wij hebben die verkoop uit handen gegeven aan de expert.
Stel de expert aangetekend in gebreke

Hij heeft de verkoop geregeld, maar u heeft noch het voertuig, noch het geld van de verkoop ...

Terug naar “Andere”