hond onder fokvoorwaarden

Cima2003
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

hond onder fokvoorwaarden

#1 , 01 okt 2019 23:35

Geachte,

In 2014 heb ik een nestje honden gefokt. Uit deze nest zijn 3 hondjes verkocht met contract. Een vierde hondje plaatste ik gratis bij een vriendin onder fokvoorwaarden - ik zou helpen bij het doen van een nestje en daaruit zou ik dan een pup krijgen. Dit was zonder contract, tenslotte waren we al jarenlang vriendinnen. In 2017 kreeg de hond haar eerste nest. Er was één teefje en vier reuen. Als hobby fokker wil ik een teefje. Zij wilde zelf het teefje graag houden. Voor de goede vrede nam ik geen pup. Tegen dat de pups 6 weken waren, kregen we ruzie: ik wilde de verkoop van één pup op mij nemen (omdat ik volgens de overeenkomst recht had op een pup) maar dat vond mijn vriendin niet OK, we kregen ruzie en sindsdien hebben we geen contact meer. Naar verluid is de hond nu opnieuw gedekt. Ik werd hier niet over ingelicht. Ik vermoed dan ook dat zij ook bij deze komende nest onze overeenkomst niet zal naleven.
Nu staat de registratie van deze hond bij DogID nog steeds op mijn naam. Ben ik wettelijk nog altijd de eigenaar van de hond? Kan ik mijn hond terugeisen? Kan ik op één of andere manier de overeenkomst alsnog afdwingen? En hoe eis je de hond terug? Want als ik persoonlijk aan haar deur aanklop zal zij niet geneigd zijn de hond zomaar terug aan mij over te dragen. Alvast bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding