Cadeau’s

Dendauw
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Cadeau’s

#1 , 30 sep 2019 15:38

Even kort de situatie schetsen .
Mijn ma is al 4 keer met dezelfde man een relatie gehad . Hij zag mij liever dan zijn eigen kinderen want ligt daar al 15 jaar mee in ruzie . Hij heeft mij een auto cadeau gedaan echter staat daar niets van op papier . Hij heeft de auto met een bankcheque aan de garage betaald , echter heb ik wel de papieren getekend als koper en factuur staat op mijn naam net zoals alle andere documenten . Nu eist hij nadat de relatie tussen hem en mijn moeder voorgoed ten einde is die wagen terug . Kan dit zomaar ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 30 sep 2019 16:47

Even kort de situatie schetsen .
Mijn ma is al 4 keer met dezelfde man een relatie gehad . Hij zag mij liever dan zijn eigen kinderen want ligt daar al 15 jaar mee in ruzie . Hij heeft mij een auto cadeau gedaan echter staat daar niets van op papier . Hij heeft de auto met een bankcheque aan de garage betaald , echter heb ik wel de papieren getekend als koper en factuur staat op mijn naam net zoals alle andere documenten . Nu eist hij nadat de relatie tussen hem en mijn moeder voorgoed ten einde is die wagen terug . Kan dit zomaar ?
algemeen word aangenomen dat gegeven, gegeven is.

dat de relatie tussen uw moeder en haar vriend gedaan is doet geen afbreuk aan het feit dat hij u een wagen kado heeft gedaan, tenzij hij anders kan bewijzen.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#3 , 30 sep 2019 16:53

Neen. Wijs hem op artikel 953 en 955 van het Burgerlijk Wetboek (waarin staat dat een schenking niet zomaar kan herroepen worden. Artikel 955 somt de mogelijke redenen van herroeping op).
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Reclame

Dendauw
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 sep 2019 16:59

Sowieso dacht ik dat al , maar wat als hij nu komt aandraven dat het maar een lening was of zo die persoon is echt tot alles in staat . Wel is er nooit iets op papier gezet of ondertekend . Hij dreigt nu om naar advocaat te gaan .

LeenW
Berichten: 12839

#5 , 30 sep 2019 17:04

Hij gaat hetgeen hij stelt moeten bewijzen, met of zonder advocaat.

Dendauw
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 sep 2019 17:06

Dus ik heb niets te vrezen want documenten zijn er niet en alzeker geen handtekeningen enkel heeft hij bewijs van betaling .

Sirkii
Berichten: 5414

#7 , 30 sep 2019 17:09

Als jij geen leningsovereenkomst getekend hebt dan is er geen lening. Advocaat zal hem dit wel uitleggen. Als hij u belaagt dan klacht voor belaging neerleggen bij de politie.

Dendauw
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 sep 2019 17:55

Hij dreigt enkel met de woorden : ik heb macht en ik heb geld .

LeenW
Berichten: 12839

#9 , 30 sep 2019 18:01

Antwoorden met: "ik heb een familie die van me houdt?"

Zeker niet laten intimideren, u hebt hier de wet aan uw kant.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#10 , 30 sep 2019 18:21

Hij dreigt enkel met de woorden : ik heb macht en ik heb geld .
dat is intimidatie en daar kunt ge ook terecht voor bij de politie

Franciscus
Berichten: 38601

#11 , 30 sep 2019 19:03

Moet wel in vorm van 'als' ....'dan' zijn er voor er voorwaarden zijn.
Die tevens in strafwet vermeld worden.
Voor belaging (stalking) kan u indien u dat ook schriftelijk of mondeling ( opgenomen gesprekken) hebt al aangifte te doen.

Dendauw
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#12 , 30 sep 2019 20:46

Zijn enkel zeggende woorden niets kunnen opnemen , als hij dit nog eens komt zeggen ga ik dat opnemen . We waren zodanig geschrokken dat we er niet aan gedacht hebben

Dendauw
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#13 , 16 okt 2019 18:48

Zopas brief ontvangen advocaat

Ik werd geraadpleegd door de heer ...
Op 6/619 heeft mijn kliënt voor uw rekening een bedrag van 10000€ overgemaakt aan de ... van uw veranda .
En op 7/6/19 heeft hij aan de firma ... het bedrag van 22000€ overgemaakt ter betaling van een voertuig .
Kliënt heeft dus 32000 € voorgeschoten onder de stellige belofte dat u alles zo spoedig mogelijk terug zou betalen .
Op heden ontving kliënt , spijts herhaald aandringen , nog altijd geen terugbetaling .
U wordt bij huidig schrijven aangemaand om binnen 15 dagen vanaf heden het bedrag van 32000€ over te maken op rekening nr ...
Bij gebreke daaraan te voldoen binnen de gestelde termijn heb ik opdracht u te laten dagvaarden voor de bevoegde rechtsmacht , alle kosten ten uwe laste .



Wat valt daaraan te doen er is nooit sprake geweest van een terugbetaling was een cadeau !!!!

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#14 , 16 okt 2019 19:24

"Mijn ma is al 4 keer met dezelfde man een relatie gehad ."

Die wil enkel uw moeder terug: start van een 5de relatie.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#15 , 17 okt 2019 01:48

Zopas brief ontvangen advocaat

Ik werd geraadpleegd door de heer ...
Op 6/619 heeft mijn kliënt voor uw rekening een bedrag van 10000€ overgemaakt aan de ... van uw veranda .
En op 7/6/19 heeft hij aan de firma ... het bedrag van 22000€ overgemaakt ter betaling van een voertuig .
Kliënt heeft dus 32000 € voorgeschoten onder de stellige belofte dat u alles zo spoedig mogelijk terug zou betalen .
Op heden ontving kliënt , spijts herhaald aandringen , nog altijd geen terugbetaling .
U wordt bij huidig schrijven aangemaand om binnen 15 dagen vanaf heden het bedrag van 32000€ over te maken op rekening nr ...
Bij gebreke daaraan te voldoen binnen de gestelde termijn heb ik opdracht u te laten dagvaarden voor de bevoegde rechtsmacht , alle kosten ten uwe laste .



Wat valt daaraan te doen er is nooit sprake geweest van een terugbetaling was een cadeau !!!!
vraag aan de advocaat middels aangetekend schrijven achter de nodige bewijzen conform artikel 870 van het gerechtelijk wetboek dat er een overeenkomst is dat aantoont dat u zou verplichten tot enige terug betaling.

Terug naar “Andere”