Contract dienstencheque bedrijf

RonDeWa
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Contract dienstencheque bedrijf

#1 , 05 sep 2019 23:59

Beste,

Vanuit het poetshulpbedrijf ontving ik een jaar terug een modelcontract. Dit modelcontract is zodanig opgemaakt dat het dienstenchequebedrijf geen enkele verantwoordelijkheid draagt (vb een forfait van 250 euro voor beschadigingen) , dat de poetshulp geen werk mag doen en bij de minste fout als "gebruiker wordt je schadevergoeding aangerekend

Er zijn dus bepaalde paragrafen die ik wens aangepast te zien waarbij zowel de rechten als de plichten van de 3 partijen erin wil zien . Voor mij is een contract oogstend seen overeenkomst. dus heb ik een contract getekend teruggestuurd met een paar aanpassingen.

Nu krijg ik na een jaar mails van het poetsbureau dat het contract onbespreekbaar is en :
- ik moet het bestaand contract ondertekenen EN
- aanpassingen als klant worden niet aanvaard (letterlijk) EN
- als het contract niet ondertekend wordt teruggestuurd onder hun voorwaarden, dan beëindigen zij de samenwerking.

Ik vind dat wel een serieuze chantage en als je als consument niet tekent, blijf je ook in d kou staan zonder poetshulp . Wat zijn hiervoor de rechtsregels en protestmogelijkheden ?

Mvg, Ron

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 sep 2019 08:05

Als u niet akkoord bent met hun regels dan moeten zij het contract ook niet te tekenen, net het zelfde als u niet akkoord bent dan hoef je ook niet te tekenen.

Dit is nu net een overeenkomst tussen twee partijen, zij stellen voorwaarden ben je niet akkoord dan hoeven ze dit niet te laten door gaan .
Dit is een normale gang van zaken.

Ik spreek me niet uit over de inhoud, ik denk dat ze dit voor ieder werknemer de zelfde contracten hebben..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”