Terugeisen geld stiefdochter

Mirke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Terugeisen geld stiefdochter

#1 , 04 sep 2019 03:02

Geachte
Ik heb een tijd geleden zo een 6 maanden een rekening betaald voor mijn stiefdochter.
Zij kon toen haar lening van har auto niet betalen en ik had gezecht zal ze betalen maar je moet ze me wel terug betalen.
Ik heb haar ondertussen al verschillende sms gestuurd word niet op gereageerd gebeld en er achter gevraagd altijd wel een smoes. De betaling gebeurde via mijn rekening met vermelding van haar naam is dit genoeg om gerechtelijk verder te gaan .
Ze heeft ook een elektrische fiets gehad van haar mij het aankoop bewijs staat op haar vaders naam kan ik die evt terug in vorderen voor het niet terug betalen van de rekening.
En wat is de eerste stap die ik kan zetten voor een gerechtelijke procedure .
Vriendelijke gr X

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 sep 2019 08:55

Die fiets is aangekocht door haar vader, en gegeven is gegeven daar kan je niks aan doen.

En heeft je een overeenkomst op papier van deze zo gezegde lening ??

Ik vrees dat u kosten gaat maken die ver boven het bedrag zal uitkomen die u van je stiefdochter te goed heeft .

En je heeft geen bewijzen en het is vader dochter relatie !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 04 sep 2019 16:33

ik had gezegd zal ze betalen maar je moet ze me wel terugbetalen.
Zeg ik ook wel eens Dat terugbetalen "vergeet" ik altijd; het zijn m'n kinderen, toch? Zij weten dit ook, maar maken er nooit misbruik van.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Andere”