onderhoudscontract inbraak getekend door?

Qaprice
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

onderhoudscontract inbraak getekend door?

#1 , 21 aug 2019 10:55

Sind 2015 hebben we een alarminstallatie zonder contract.
Elk jaar zijn ze op onze vraag wel steeds langsgeweest voor onderhoud.
4 weken geleden kregen we een rekening van bijna 180€ in de bus.
Bij deze firma moet je dus eerst betalen vooraleer er een afspraak kan gemaakt worden. ( laatste onderhoud was in december 2018).
Maar nu 4 maanden vooraf betalen vond ik er wel een beetje over.
Ik besloot om deze keer niet te betalen omdat :
- ik eens een jaartje wou overslagen
- ik het eigenlijk niet normaal vind dat je tegenwoordig al 4 maanden vooraf moet betalen.
- ik geen onderhoudscontract heb.
Gisteren zat er weer een brief in de bus, een aanmaning tot betalen.
Ik belde meteen de firma en zei hun dat ik dit keer niet wenste te betalen omdat ik een jaar wou overslagen.
De man zei me dat hij in het bezit was van een door ons getekend contact op ons adres.
Ik vroeg hem dit contract naar me door te mailen, wat hij dan ook gedaan heeft.
Nu, er is dus een onderhoudscontract op ons adres en naam en het is getekend MAAR niet door ons!
Het ' gelezen en goedgekeurd' staat er ook niet bijgeschreven.
Op het contract staat ook dat de drie andere pagina's door de 2 partijen moeten geparafeerd worden.
Dit is niet gebeurd
Ook zie ik nergens een naam staan van iemand van de firma.
Hij of zij heeft getekend met i.o; en dan staat er een kribbel onder.
Wat kan/moet ik nu doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 21 aug 2019 11:03

is het document ondertekend met uw handtekening?

betwist de factuur met een AS en voeg hieraan het ondertekend contract toe. Meld ook dat u het contract betwist daar het door u niet getekend is en voeg er misschien een kopie van uw ID-kaart aan toe om te wijzen dat de handtekening niet van u is.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 21 aug 2019 15:25

is het document ondertekend met uw handtekening?

betwist de factuur met een AS en voeg hieraan het ondertekend contract toe. Meld ook dat u het contract betwist daar het door u niet getekend is en voeg er misschien een kopie van uw ID-kaart aan toe om te wijzen dat de handtekening niet van u is.
i.o. wordt gebruikt voor "in opdracht".
Vraag de firma wie getekend heeft, opdat je hem kan vragen in wiens opdracht het gebeurd is.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Qaprice
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 aug 2019 12:04

Alvast bedankt om te reageren!

Het document is niet door mij ondertekend, ook niet door mijn partner.
Ik heb die handtekening nog nooit gezien.
Ik stuurde ze gisteren een mail dat ik wens te weten te komen van wie de handtekening is.
Ze hebben tot nu toe niets meer laten weten.
Laat ik dit nu gewoon zo of moet ikzelf verdere stappen ondernemen?

In hun eerste mail waarin ze schreven dat ze in het bezit waren van een door ons ondertekend contract op ons adres zeiden ze ook nog dat als we willen afzien van het contract dit met een aangetekend schrijven moeten doen.

Terug naar “Andere”