videogame vooruitbesteld, uiteindelijk geannuleerd en geen terugbetaling

Fluffysss
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Facebook

videogame vooruitbesteld, uiteindelijk geannuleerd en geen terugbetaling

#1 , 04 aug 2019 21:03

Dag iedereen!

Ik heb voor 240,00 USD een videogame vooruitbesteld op de website van de developers.
De developers beloofde dit jaar een game. Eergisteren spraken ze nog over onderhandelingen met een grote investeerder.
Gisteren beloofden ze nog een speelbare game dit jaar. Vandaag is het spel geannuleerd vanwege "haat naar de developers".
Op hun website stond er geen checkbox met een EULA, tot dat de videogame geannuleerd was. Dan stond er ineens een checkbox.(afbeelding: https://imgur.com/a/Vz0HnOI) Ik vermoed dat deze niets rechtsgeldig is aangezien deze niet aanwezig was toen ik betaalde.
Ze hebben vele beloftes gedaan via sociale media, jammer genoeg hebben ze deze allemaal verwijderd. Hieronder was Discord, waaronder ze alles hebben beloofd, maar zoals voordien gezegd is deze verwijderd.

Het bedrijf is gesitueerd in Sydney, Australië terwijl ik in Antwerpen woon.
Wat kan ik hier tegen doen?
Ik dank jullie alvast op voorhand.
Vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 05 aug 2019 00:09

Voor ~200 euro een rechtszaak starten in Australië lijkt mij onverstandig.

berenod
Berichten: 942

#3 , 05 aug 2019 07:23

Hopen dat je met heel veel benadeelden zijt, vooral dan Australiërs, en dat er een groepsactie wordt ondernomen.
Dan meedoen met de groepsactie en hopen dat ze iets uit de brand kunnen slepen, wat ook al niet echt waarschijnlijk is.
Zelf die 240 dollar gaan proberen te recupereren aan de andere kant van de wereldbol gaat u een veelvoud kosten.

Reclame

Terug naar “Andere”