Fluvius geeft je een brief met wat je moet gaan kopen, kast en speciale kabel en de klant betaald dit in de winkel, fluvius doet enkel het werk bij verzwaring.en toch vrees ik dat de aanpassingskosten ten laste van de afnemer zijn.
fluvius vervangt enkel de meter (verplicht). Alle andere bijkomende kosten gaan zij niet vergoeden.
Dat hangt van de kast af.Ik bezit al bijna 3 jaar een digitale meter, zowel voor electro als voor gas. De meter voor elektriciteit is in dezelfde oude kast geplaatst als waar de analoge meter instond.. Enkel al wat in die kast stond is veranderd, evenals de volledige gasmeter.
Die tellers zijn gestandaardiseerd voor een 25D60 kast en montage is daarom een kwestie van minuten. Fluvius wil vermijden dat hun personeel een dag of 2 bezig om die meter op een of ander manier in die kast te krijgen. Dit is voor een installateur.Dat kan best zijn, maar Fluvius zegt me dat ik een nieuwe kast moet plaatsen. Waarom de digitale teller niet in mijn bestaande kast kan weet ik niet.
and your point is ..?Een aantal jaren geleden behoorden we tot een testgroep in de gemeente voor dergelijke meters. In een appartement met 7 appartementen was er 1 mede-eigenaar die een dergelijke meter weigerde. Zijn oude meter is blijven hangen, terwijl de 6 anderen een nieuwe kast en meter en de hele installatie errond gratis kregen. Vorig jaar verkocht hij zijn appartement. Nieuwe eigenaar vroeg een verzwaring, wegens nieuwe elektrische boiler, nieuwer en meer elektrische toestellen in de keuken met elektrische kookplaat ipv gas, en nu moet hij wel een dure kast en meter betalen. Hij is hier niet mee akkoord, maar blijft nu voorlopig met zijn oude prullen zitten. Zijn nieuwe keuken moet ook wachten
We kregen het gratis omdat we tot een proefgroep behoorden. De technici zijn vele malen bij ons geweest om alles uit te meten en te testen. Voor deze overlast hoefden we dus niet te betalen. Wat is daar mis mee.?
and your point is ..?
komt een beetje over als: "Wij hebben het gratis gekregen en de rest moet nu niet klagen als ze ervoor moeten betalen".
Er was al een tijdje geen discussie meer, dacht ik. De conclusie was dat Fluvius bepaalt dat, ook al moeten wij gewoon een automaat vervangen (zonder dat er iets aan de meter dient te gebeuren), wij ALLES moeten vervangen.Om een einde te maken aan deze discussies:
Om de 10-20 jaar is er "voortaan" een nieuwe basisopstelling! Omdat wij geen 25S60 hebben, en er in de jaren 60 geen plaats werd voorzien om zo'n grote meterkast te plaatsen moeten wij niet alleen de ruimte voorzien voor de nieuwe meterkast, maar moet de zekeringkast die er naast staat ook helemaal worden aangepast (vernieuws).Voortaan is er één universele basisopstelling voor je elektriciteitsmeters. De nieuwe meterkast heeft trouwens dezelfde afmetingen en bodem als de vorige basisopstelling, wat extra handig is bij een verbouwing.
Ik heb er geen probleem mee dat JIJ dat allemaal GRATIS hebt gekregen voor MEERDERE appartementen die je bezit. Maar een beetje begrip voor iemand die onnodig een zeer grote kost moet maken om louter één automaat te vervangen, zou er toch wel af mogen. Er is niets mis met onze meter, wij behoren niet tot de doelgroep bij wie in eerste fase de digitale meter moet worden geplaatst, en ik heb er geen probleem mee dat ik binnen hier en 15 jaar een digitale meter zal moeten hebben (misschien verandert er nog wat in die periode). Maar ik zal ruimschoots boven de 1.400 euro kosten komen om louter 1 automaat te vervangen. Sta me toe dat er een beetje over te vinden.We kregen het gratis omdat we tot een proefgroep behoorden. De technici zijn vele malen bij ons geweest om alles uit te meten en te testen. Voor deze overlast hoefden we dus niet te betalen. Wat is daar mis mee.?
and your point is ..?
komt een beetje over als: "Wij hebben het gratis gekregen en de rest moet nu niet klagen als ze ervoor moeten betalen".