Garantie wagen

Kt1989
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Garantie wagen

#1 , 03 jul 2019 20:13

Ik heb mijn wagen binnen gedaan omdat ik naar de keuring moest en mijn claxon het niet meer deed. Dit konden ze er tussen nemen en hebben ze onder garantie vervangen. Alleen hadden ze een vreemd geluid gehoord in de motor na controle van het olie peil zat er blijkbaar niets meer in waarmee de uitbater mij vroeg wanneer ik deze nog eens had gecontroleerd. Dat was toen 2 weken geleden voor ik op verlof ben gegaan heb ik deze wat bijgevuld en gepeild en was de peiling ok. Hij vroeg mij welke olie ik gebruikte dit was 5w30 waarop hij zij dat dit niet de juiste olie is voor de motor van mijn wagen deze was te dun. In zijn woorden gezegd was dit sla olie. Ik ken er niet zoveel van dus oke dit kon een foutje zijn van mij. Nu hadden ze ook gezien dat er een onderhoud miste op 40000 km. Ze raden mij aan om deze zo spoedig mogelijk binnen te brengen om de motor te laten controleren en eventueel te laten maken/vervangen onder garantie of niet. Bij vertrek vroeg ik aan de verantwoordelijk of ik en bus olie kon aankopen zodat ik altijd de juiste in huis had. Maar helaas was deze op en was dit besteld en de Week erop zou deze binnen komen. Dus ok geen probleem ik heb een afspraak gemaakt om de wagen binnen te brengen voor de controle en het groot onderhoud. De wachttijd was ongeveer 2 weken. In tussen tijd ben ik naar de keuring geweest en was hij afgekeurd doordat de stand van de lichten niet goed waren. Even gebeld naar de garage dit konden ze tussen door snel doen. Dus dag erna langs gegaan hebben ze direct gekeken en gemerkt dat er een beugeltje over was en ze dat niet direct konden maken maar de auto ging toch onderhoud krijgen dus dan vervangen ze dat in eens mee. Ok alles oke ik vraag omdat het toch een week geleden was naar olie maar die hadden ze nog niet. De week erop auto binnen gebracht de avond voor de afspraak na een dag of 2 telefoon gekregen de motor moest vervangen worden maar dit was onder garantie goedgekeurd door Renault en er waren minder stukken aan de koplamp dus dat was ook minder kosten. Een 15 min na dit telefoontje kreeg ik opnieuw telefoon dat ze zagen dat de remblokjes zo goed als op waren en vroegen goedkeuring om deze te vervangen met dan de mededeling welke kost erbij kwam. Ik ben ermee akkoord gegaan en ze hebben deze vervangen. Na een dag kreeg ik een sms dat de wagen klaar was en ik deze mocht afhalen. Dus heb ik vervoer geregeld om deze die avond nog op te halen. Bij aankomst waren ze verbaast dat ik de wagen al kwam ophalen en vroegen mij of ik van hen al bevestiging had gekregen en heb ik de sms laten zien. Ze hadden liefst dat ik hem pas een dag later kwam ophalen maar mits mijn vervoer al weg was en als ik de olie en koelvloeistof even peilde de dag erna en alles oke was dan was het geen probleem ok dus ik vraag om af te rekenen. Bleek dat ze deze factuur nog niet gemaakt hadden en ze moesten nog papier werk doen voor de garantie dus ze stuurden de factuur op en vroegen dan wel deze zo spoedig mogelijk te betalen dat ik ook begrijp. Ik vroeg toen ook nog om een bus olie te kopen maar deze hadden ze nog altijd niet... De dag erna alles gepeild en alles was in orde. Een dag later krijg ik telefoon dat de monteur een speciale sleutel aan mijn koplamp onder de motorkap was vergeten. Dus heb ik dit na mijn werk gecontroleerd en deze zat inderdaad nog op de moer. Deze sleutel de dag erna s avond gaan binnen brengen waarmee ze blij waren, heb ook nog even gevraagd of de factuur al klaar was en deze was klaar en opgestuurd en zou de dag zelf of erna in de bus zitten dus zeiden ze betaal deze maar als je hem in de brievenbus hebt. En er is een verkoper mee naar de wagen gekomen om zelf even de olie en koelvloeistof te peilen dit was oke maar mocht nog wat koelvloeistof bij dus heeft hij dit nog wat bijgevuld. Ook nog even gevraagd naar een bus olie maar toen kreeg ik antwoord kom binnen 1000km nog even binnen dan zetten we de wagen op de brug en kijken we of er geen lekken zijn van olie enz.. en dan koop je maar een bus olie. Oke goed weer geen olie meegekregen. Na thuis komen de brievenbus gecontroleerd en de factuur zat erin deze direct betaald en alles was correct zoals afgesproken gemaakt met vermelding dat de motor met goedkeuring van Renault vervangen geweest is onder garantie. Die avond krijg ik telefoon dat Renault de garantie afgekeurd heeft en dat hij een bewijs nodig had dat deze op 40000km onderhoud heeft gehad. Moest niets officieel zijn gewoon een bewijs van onderhoud maar zoals eerder vermeld heb ik hiervan geen bewijs. Dus er zijn enkele dagen over gegaan en heb ik weer telefoon gekregen dat hij iets nodig had Renault heeft hem de motor gefactureerd en hij had een bewijs nodig maakte niet uit wat desnoods moest ik hem maar mailen dat ik het onderhoud zelf had uitgevoerd. Nu is de vraag kunnen ze mij deze nog aanrekenen of aanvechten? En kunnen ze als ik hem mail want wil die man wel verder helpen mij als nog doordat ik op mail zet dat ik dat onderhoud zelf zou gedaan hebben deze toch aanrekenen? Of wat raden jullie aan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 03 jul 2019 21:11

Ik lees in uw bericht dat :
"Na thuis komen de brievenbus gecontroleerd en de factuur zat erin deze direct betaald en alles was correct zoals afgesproken gemaakt met vermelding dat de motor met goedkeuring van Renault vervangen geweest is onder garantie. "

Bijkomende vraag : Hebt u de auto gekocht in die garage ? Hoelang hebt u die wagen?

Reclame

Terug naar “Andere”