Kinderopvang stopt

Avbogae
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

Kinderopvang stopt

#1 , 18 jun 2019 18:06

Hallo,

Onze onthaalmoeder beslist van de ene dag op de andere om er zomaar mee te stoppen. Mag dat? Zonder enige verwittiging?
Als ik beslis mijn kind niet meer naar de opvang te laten gaan, moet ik ofwel een opzeg doen, ofwel boete betalen?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Avbogae
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jun 2019 18:15

Ik vul mezelf al aan: ik lees iets in het reglement dat de opvang ook een opzeg heeft behalve als vergunning wordt ingetrokken.
Duidelijk is het echter niet.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 18 jun 2019 18:17

Heeft die dat slechts 12 uur op voorhand meegedeeld? Is er overmacht?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Avbogae
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 jun 2019 21:55

Dag asperger,

Ik overdrijf een beetje. We zijn vandaag onze dochter gaan ophalen en de onthaalmoeder deed niet anders dan anders. Thuisgekomen bleek er een brief in onze dochter haar tas te zitten: komende dinsdag laatste dag.
Dus nog 5 werkdagen en dan is het gedaan en moeten we allen maar een oplossing zien te vinden...

Avbogae
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 jun 2019 22:11

We weten dus ook geen reden...

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 18 jun 2019 22:19

Naar mijn mening heeft u dan recht op de boete conform het contract volgens het principe van de wederkerigheid.


B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 jun 2019 10:51

Ik volg ook de mening van Leen. Het document van Mathieu spreekt enkel over de administratieve afhandeling tussen opvangplaats en kind & gezin.

Terug naar “Andere”