Pagina 1 van 1

auto besteld nog steeds niet geleverd

Geplaatst: 12 jun 2019 12:05
door idrees2be2002
hallo.

Op 19 januari 2019 had ik nieuwe auto besteld. normaal staat op bestelbon geschatte leverdatum 19 april +25% (van die 3 maanden)
dus dit is ongeveer half mei.
ik heb email gestuurd met de foto van bestelbon om te vragen hoe het zit met die auto.en krijg de volgende antwoord.

Maar de datum op uw bestelbon is een “GESCHATTE” leveringsdatum!

Er kan pas een juiste datum gegeven worden op het moment van de bestelling van de wagen bij de fabriek.

Alle begrip dat dit voor de klant niet zo duidelijk is

Onze excuses hiervoor





is dit juist? want ik vind dat ze dan verkeerde info gegeven hebben tijdens bestellen.
ik kreeg ook email dat de auto geblokkeerd staat bij transporteur voor de controle en dit sinds mei.
zolang? is dit allemaal normaal?????

Re: auto besteld nog steeds niet geleverd

Geplaatst: 12 jun 2019 12:51
door denlowie
Wij hebben dit hier al eens gehad !

viewtopic.php?t=85785

Re: auto besteld nog steeds niet geleverd

Geplaatst: 12 jun 2019 20:20
door idrees2be2002
Wij hebben dit hier al eens gehad !

viewtopic.php?t=85785
ze hebben mij geen brief gestuurd voor laat levering.

Re: auto besteld nog steeds niet geleverd

Geplaatst: 13 jun 2019 10:15
door idrees2be2002
Wij hebben dit hier al eens gehad !

viewtopic.php?t=85785
hallo.
ik vind geen antwoord op mijn vraag in andere topic.
mijn vraag is leveringsdatum is geldig volgens de bestelbon of hoe dat die persoon van garage zegt?
kan ik die bestelling annuleren?

Re: auto besteld nog steeds niet geleverd

Geplaatst: 13 jun 2019 10:28
door denlowie
Wat staat er op je bestel bon over anulatie ?

Re: auto besteld nog steeds niet geleverd

Geplaatst: 13 jun 2019 12:20
door idrees2be2002
Wat staat er op je bestel bon over anulatie ?


Afbeelding

Re: auto besteld nog steeds niet geleverd

Geplaatst: 13 jun 2019 16:37
door mava105
Daar zijn we niet veel mee

Re: auto besteld nog steeds niet geleverd

Geplaatst: 13 jun 2019 23:46
door Inazuma
ik vind geen antwoord op mijn vraag in andere topic.
mijn vraag is leveringsdatum is geldig volgens de bestelbon of hoe dat die persoon van garage zegt?
kan ik die bestelling annuleren?
In uw contractvoorwaarden staat niets over een geschatte leveringstermijn, wel over een precieze leveringstermijn.
(Staat dat er op de andere pagina's wel op ? Hoe ? Contractueel moet men immers een precieze leveringsdatum aanduiden.)

De verkoper had u moeten informeren ivm laattijdige levering .
Is niet gebeurd.


Stel verkoper alvast aangetekend in gebreke wegens beide feiten:
- niet naleven van de contractuele leveringstermijn
- niet tijdig verwittigen dat de contractuele leveringstermijn overschreden zal worden (u heeft er zélf achter moeten informeren)

Op zich volstaat het laatste punt zo te zien al om de verkoop te ontbinden (laatste zin Art 1.1 ) ...

Re: auto besteld nog steeds niet geleverd

Geplaatst: 13 jun 2019 23:54
door Inazuma
ik kreeg ook email dat de auto geblokkeerd staat bij transporteur voor de controle en dit sinds mei.
zolang? is dit allemaal normaal?????
Wanneer kreeg u die mail ?

Dat kan dus wijzen op een geval van overmacht ...
Als de oorzaak tenminste niet bij de verkoper ligt (bvb als die geen nieuwe auto's krijgt geleverd wegens wanbetaling)

Overmacht is een reden om de leveringstermijn niet te halen.
Maar dan moet de verkoper die wel inroepen ...
En zijn klanten verwittigen is dan wel zo netjes.


Er zitten ook meerdere fabrikanten -en vaak niet de minste- te prullen met WLTP goedkeuringen.
Die (her)keuringen lopen vertraging op bij meerdere merken, en niet (meer) goedgekeurde voertuigen mogen niet verkocht worden.
Hun 1001 verschillende modellen en versies zijn nu hun eigen vlooien die bijten ...

Re: auto besteld nog steeds niet geleverd

Geplaatst: 17 jun 2019 13:59
door idrees2be2002
ik kreeg ook email dat de auto geblokkeerd staat bij transporteur voor de controle en dit sinds mei.
zolang? is dit allemaal normaal?????
Wanneer kreeg u die mail ?

Dat kan dus wijzen op een geval van overmacht ...
Als de oorzaak tenminste niet bij de verkoper ligt (bvb als die geen nieuwe auto's krijgt geleverd wegens wanbetaling)

Overmacht is een reden om de leveringstermijn niet te halen.
Maar dan moet de verkoper die wel inroepen ...
En zijn klanten verwittigen is dan wel zo netjes.


Er zitten ook meerdere fabrikanten -en vaak niet de minste- te prullen met WLTP goedkeuringen.
Die (her)keuringen lopen vertraging op bij meerdere merken, en niet (meer) goedgekeurde voertuigen mogen niet verkocht worden.
Hun 1001 verschillende modellen en versies zijn nu hun eigen vlooien die bijten ...
voor eerste keer had ik op 25 maart gevraagd wanneer de auto binnenkomt. antwoord was in de week van 20 mei.

27 mei heb ik nog eens email gestuurd om te vragen hoe het zit met die wagen. en opeens zegt ze dat de wagen geblokkeerd staat bij de transporteur.

moest ik niet gevraagd hebben, gingen ze niks laten weten. en tot nu hebben ze geen brief gestuurd. en volgens een van de verkoper zei tegen mij, dat de datum van bestelling start als ze bestelling door gegeven hebben aan de fabriek.hieronder haar rare antwoord.

Maar de datum op uw bestelbon is een “GESCHATTE” leveringsdatum!

Er kan pas een juiste datum gegeven worden op het moment van de bestelling van de wagen bij de fabriek

Alle begrip dat dit voor de klant niet zo duidelijk is

Onze excuses hiervoor