Geleend geld terug krijgen

Kjill
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geleend geld terug krijgen

#1 , 11 jun 2019 09:56

Hoi. Ik heb op reis door australie geld voorgeschoten voor een vriendin (dacht ik toch. 😕) en nu reageert ze op geen enkel bericht meer van me en krijg ik dus ook mijn geld niet meer terug. Het meisje is van Engeland. We hadden een gezamenlijke account via tricount, dit is een app waarop je alle uitgaven kan plaatsen en zo te zien krijgt wie wat heeft betaald en wie hoeveel aan wie moet terug betalen. Ik heb ook een bericht van haar waarop ze zelf vermeld dat ze me nog geld moet en dat zeker zal terugbetalen. Maar maanden later en vele berichten van mij later die ze niet eens leest is er van die goedwilligheid helemaal geen sprake meer. Wat zijn mijn opties om toch nog mijn geld terug te krijgen? Via juridische of eventueel andere weg. Ik had bvb graag haar adres opgezocht of eventueel een telefoon nr van haar ouders om op die manier in contact te komen maar ben computergewijs niet de beste dus geen idee hoe ik dit zou kunnen aanpakken. Alvast bedankt voor de hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jun 2019 10:03

Zij van Engeland en u van Belgie.

Gaat dit over zeer veel geld ?

Want om dit juridisch terug te krijgen zou het je soms meer kunnen kosten dan je zou kunnen terug krijgen.

Je heeft geen adres en geen telefoon nummer., zo zie je nog maals iedereen is te bereiken maar niemand is bereikbaar, nu dat iedereen van klein tot groot een gsm heeft .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 11 jun 2019 10:16

Hoi. Ik heb op reis door australie geld voorgeschoten voor een vriendin (dacht ik toch. 😕) en nu reageert ze op geen enkel bericht meer van me en krijg ik dus ook mijn geld niet meer terug. Het meisje is van Engeland.
Maar maanden later en vele berichten van mij later ...
Simpel: deze mamzel heeft misbruik gemaakt van je goedgelovigheid.

Hopelijk ben je er niet teveel aan kwijt, want dit proberen terug te krijgen langs juridische weg is een dure aangelegenheid.
Kosten daarvoor zijn waarschijnlijk hoger dan wat je uitleende.
Gesteld dat je al kan bewijzen dat ze je inderdaad geld schuldig is, en hoeveel precies ...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 11 jun 2019 10:24

U kan zelfs nog niet het adres van een familielid in de UK bekomen.
Ze weten in de UK meestal zelf nog niet waar iemand woont.

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 12 jun 2019 16:00

Kent u een facebookadres, gemeenschappelijke fb-vrienden... ?

Terug naar “Andere”