No show fee kost

Gielen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

No show fee kost

#1 , 05 jun 2019 16:00

Beste,

Al jaren ga ik naar de dermatoloog voor de UVB lamp, nooit heb ik een afspraak gemist. Torenhoge kosten, want dit wordt niet vergoed door de mutualiteit.
Bon, dat terzake. Ik toon graag aan dat ik een vaste klant ben/was, met geen slechte wil.

Ik maak een (dringende) afspraak voor mijn baby van toen 5 maanden oud, ik moet toch enkele weken wachten op de afspraak, kan ik volledig begrijpen. Ik heb vriendelijk gevraagd of ze me iets kan laten weten als er een afspraak vroeger zou vrij komen. Ze antwoordde botweg dat ze zich daar niet mee bezig hield, dat ik zelf maar regelmatig moest bellen om te horen of er een afspraak vrij was. Hier was ik al mee op mijn tenen getrapt. Als ik bel voor de UVB,kan het niet snel genoeg gaan.

Ondertussen verder gesukkeld met hulp van kinderarts, en de afspraak vergeten. Jammer, want absoluut niet van mijn gewoonte, en dat weten ze.
Echter kreeg ik een week later een no show fee kost van 50 euro.

Op internet vond ik deze website terug van een advocaat:
https://www.pauwelsadvocaten.eu/just-a- ... aanrekenen
"Het antwoord is vrij eenvoudig: een dergelijke "no show fee" zal slechts afdwingbaar zijn, voor zover deze deel uitmaakt van de overeenkomst tussen u en de klant. Concreet betekent dit dat u moet aantonen dat de klant kennis heeft genomen van de "no show fee", uiterlijk op het ogenblik van het afsluiten van de overeenkomst, én dat de klant deze "no show fee" heeft aanvaard. Het uitgangspunt is dat de klant in alle vrijheid en met kennis van zaken moet kunnen beslissen om de "no show fee" al dan niet te aanvaarden. Het voorbeeld van de doktersafspraak, waar het principe van de "no show fee" enkel in de wachtzaal uithangt, is niet afdwingbaar omdat deze mededeling niet in de overeenkomst werd opgenomen. "

Ik heb haar hier ook over aangesproken, maar dat wordt genegeerd.
Elke briefwisseling heb ik haar gecontacteerd, of de emails werden onbeantwoord, of ik kreeg te horen dat dit de huisregel was.
Naast de huisregel, is dit duidelijk niet wettelijk wat ze doet.
Er is mij niets meegedeeld ivm met een kost bij het niet opdagen vd afspraak.

Ondertussen heb ik een aangetekend schrijven ontvangen, en zou de volgende stap het incasso kantoor zijn.

Wat kan ik nog doen, daar het dan toch niet wettelijk blijkt te zijn met wat ze doet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 05 jun 2019 18:37

Beste

Uiteraard dient u deze aanrekening aangetekend te betwisten. U kan daarin verwijzen naar uw eerdere mails.
Een incasso bureau kan niets meer dan u onder druk zetten.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Andere”