Verkoop 2dehands - annualtie door verkoper

Krikskes
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkoop 2dehands - annualtie door verkoper

#1 , 29 mei 2019 20:17

Heb via 2dehands een pc willen kopen. Had een bod uitgebracht en de verkoper was initieel akkoord. Nu stuurt hij een e-mail dat hij de pc reeds verkocht heeft aan iemand anders, waarschijnlijk hoger bod gekregen. Kan dit zomaar? Wat zijn mijn rechten als koper? Wat zijn de rechten van de verkoper? Kan ik schadevergoeding eisen? Bod was 200 EUR.

Beide particulier

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 29 mei 2019 21:49

Steek daar geen moeite in. Droog je tranen en zoek verder naar een volgende opportuniteit (voor zover die te vinden in in computermateriaal - veelal koop je dat beter nieuw gezien de dalende prijzen voor steeds meer performantie)

In theorie kan je schade claimen als je kan bewijzen dat de koop gesloten was maar voor 200€ start je geen juridische procedure op ...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 mei 2019 09:25

Koop je een professionele refurbished desktop computer voor 120 a 200€, ik koop er mij elke 2 jaar zo één, deze die ik nu gebruik heb ik al 2 jaar en ben aan vernieuwing toe, deze komt van een zeer groot verzekeringskantoor, met Windows 7 pro er op

Met altijd 1 jaar garantie er op

Als je wilt zorg ik je het adres op je PB ..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Krikskes
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 mei 2019 12:59

Hoi denlowie

Ja adres mag je me zeker sturen

Bedankt

Terug naar “Andere”