Laminaat beschadigd bij levering slaapkamer

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

Laminaat beschadigd bij levering slaapkamer

#1 , 20 mei 2019 10:17

Hallo,

Wou graag eens horen wat mogelijk is.
Bij het leveren van onze slaapkamer is een en ander fout gegaan.
Besteld begin januari en eindelijk geleverd gekregen half mei.
Eerst verkeerde bed kader. >>>>> Kan gebeuren.
Twee maand wachten op degene die we besteld hadden. >>> Geen probleem want we kunnen slapen.
Bij levering rest slaapkamer en andere bed kader is de spiegel stuk van de slaapkamerkast tijdens transport in de vrachtwagen . >>> Kan gebeuren want wij zijn voor rede vatbaar.

Nu komt het.
Ze komen die deur met spiegel brengen en laat die mannen hun werk doen.
Ik heb persoonlijk ook niet graag dat men tijdens werkzaamheden constant op mijn handen zit te kijken en laat die mensen dus met rust.
5 minuten later is de klus geklaard en teken ik voor ontvangst.

Dag daarna stofzuigt mijn vrouw en ziet dat er een dikke kap in de laminaat is.
Deze was er zeker niet.
Foto's genomen en doorgestuurd maar tot op heden geen antwoord.
Ik begrijp ook dat er hierdoor geen 3 slaapkamers en een gang moeten herdaan worden.
Graag jullie raad wat hier zoal de gang van zaken is bij zo een voorval.
Weer eens het bewijs hé. Die gast heeft dat zeker gevoeld dat die deur die kap veroorzaakt heeft.

Thx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 mei 2019 10:46

Op iemands handen kijken is ongemakkelijk. Maar in dit geval had het nuttig geweest.
Schade nadien vastgesteld ? Indien u op zijn handen had blijven kijken, had u de schade direct vastgesteld en hem en uzelf de afleveringsnota onder voorbehoud laten tekenen te samen met een foto van het ogenblik.
Nu kan de leverancier zeggen dat de schade er al was. Is hij van goeden wil, zal hij reageren. Anders ?
Was de volledige factuur al betaald; indien niet hebt u stok achter deur.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#3 , 20 mei 2019 10:57


Was de volledige factuur al betaald; indien niet hebt u stok achter deur.
Betaald

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 20 mei 2019 11:15

U zal wel gelijk hebben, maar ik zou er niet veel moeite in steken om dat gelijk ook te halen. Dit blijft m.i. een kwestie van woord tegen woord, en hoogstwaarschijnlijk zal de schade beperkt blijven tot één (1) stuk laminaat. Is dat nog te krijgen?

Die ene lat er tussen plaatsen brengt nog wat vakwerk mee, maar of dat echt alle hoofdbrekens waard is, met een superkleine kans op welslagen?

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#5 , 20 mei 2019 11:29

U zal wel gelijk hebben, maar ik zou er niet veel moeite in steken om dat gelijk ook te halen. Dit blijft m.i. een kwestie van woord tegen woord, en hoogstwaarschijnlijk zal de schade beperkt blijven tot één (1) stuk laminaat. Is dat nog te krijgen?

Die ene lat er tussen plaatsen brengt nog wat vakwerk mee, maar of dat echt alle hoofdbrekens waard is, met een superkleine kans op welslagen?
Zo denk ik er ook over maar weeral eens het bewijs.
Hoe eerlijk zijn de mensen nog.
Kan hier nog zo wat voorvallen naar voor halen die we meemaakten in het verleden.
Triestige maatschappij.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 20 mei 2019 16:20

Spreek er uw verzekering over aan. Zij zullen dat wel regelen met de leverancier. Stuur hun zeker al onmiddellijk en aangetekende ingebrekestelling.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 mei 2019 16:24

Welke verzekering moet je daar voor aanspreken ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 20 mei 2019 17:01

De eigen familiale verzekering; die werkt niet alleen als jijzelf of je kinderen bijvoorbeeld schade aanrichten, maar recupereert ook in jouw naam als jij zelf schade lijdt.
Probleem van bewijs blijft natuurlijk kaarsrecht overeind. :D

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#9 , 24 mei 2019 18:39

Spreek er uw verzekering over aan. Zij zullen dat wel regelen met de leverancier. Stuur hun zeker al onmiddellijk en aangetekende ingebrekestelling.
Bedankt v d tip.
Verzekering gaat maatschappij een schrijven sturen omdat we bijna 30j klant zijn. ( extra service ).
Wat het gaat opbrengen weet ik niet maar gewoon niet antw als leverancier of eens telefoneren om hun te verontschuldigen kan niet vind ik.

Terug naar “Andere”