Voorschot op hond

Tati
Topic Starter
Berichten: 1

Voorschot op hond

#1 , 15 jun 2008 14:20

In maart heb ik in een dierenwinkel een hond vastgelegd voor begin juli. Ik wou één bepaald ras. Ik heb de verkoper toen 150 euro voorschot betaald en zou hem laten weten wanneer hij achter het welbepaalde hondje mocht gaan zoeken.
Vijf weken terug is mijn huidig hondje geopereerd aan de heupen en ondergaat een zware revalidatie. We zijn zelf nog niet zeker of hij er helemaal van zal genezen. Dus nu op het moment zie ik een tweede hond niet zo goed zitten.
Ook al heeft de eigenaar van de dierenwinkel nog geen passende pubby gevonden en moet hij nog beginnen zoeken naar een nest wil hij de voorschot niet terugbetalen. Is dit wettelijk dat hij dit mag weigeren. Ik heb een bewijs van betaling want ik deed het met Mister Cash kaart.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roadie
Berichten: 216

#2 , 15 jun 2008 17:35

Ik veronderstel dat u niet zomaar een dierenzaak € 150 hebt betaald zonder dat er ergens geen papiertje werd opgemaakt met het hoe en waarom van die betaling?
Er is een bewijs van transactie gezien de betaling van € 150. Maar voor wat?
Mijn pronostiek: tenzij de handelaar op termijn toch zijn goeie wil toont, bent u € 150 armer en een illusie rijker.
Het probleem is de bewijslast: zelfs voor de Vrederechter moet u toch met iets van bewijs afkomen.

Reclame

Terug naar “Andere”