fraude nep Microsoft telefoons

asperger
Topic Starter
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

fraude nep Microsoft telefoons

#1 , 10 mei 2019 11:47

Gisteren en vandaag werd ik in het Engels gebeld door iemand van "Microsoft".
Uiteraard fraudeurs. Maar aangezien ze nu al vier keer op twee dagen hebben gebeld
wordt dat echt vervelend. Uiteraard is het steeds een onbekend nummer.

Wat kan ik hiertegen doen?
Op welke basis wordt ik door de fraudeurs "geselecteerd"?
Moet ik de politie verwittigen? Met welke info....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 10 mei 2019 11:51

gewoon gesprek verbreken.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#3 , 10 mei 2019 12:07

Gisteren en vandaag werd ik in het Engels gebeld door iemand van "Microsoft".
Uiteraard fraudeurs. Maar aangezien ze nu al vier keer op twee dagen hebben gebeld
wordt dat echt vervelend. Uiteraard is het steeds een onbekend nummer.

Wat kan ik hiertegen doen?
Op welke basis wordt ik door de fraudeurs "geselecteerd"?
Moet ik de politie verwittigen? Met welke info....
bij welke provider u bent, uw telefoonnummer, de dag en het uur dat u word opgebeld doorgeven aan de politie.

normaal met de meeste smartphones kan u "onbekende bellers" automatisch blokkeren.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 10 mei 2019 12:19

Heb dat ook gehad. Gewoon zeggen dat je geen Engels praat en vragen of ze Nederland willen praten. Dan haken ze gewoon zelf in na enige tijd.

artemis
Berichten: 3294

#5 , 10 mei 2019 13:10

Ik zeg nu 'bye' en haak gewoon in.
Hier is het op de vaste lijn (bedrijf geweest dus nummer staat nog op veel listings).
Nationale anonieme oproepen kan je laten blokkeren bij je telefoonmaatschappij en hebben we al lang gedaan (nadeel is dat bepaalde overheidsdiensten ook anoniem bellen en die kunnen je dan niet meer bereiken) maar voor internationale anonieme oproepen gaat dat niet.

asperger
Topic Starter
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 10 mei 2019 13:14

Bij mij is het ook op de vaste telefoon.
Wie mij bij naam en voornaam kent en die namen googled ziet het vaste telefoonnummer....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

artemis
Berichten: 3294

#7 , 10 mei 2019 13:49

Bij mij is het ook op de vaste telefoon.
Wie mij bij naam en voornaam kent en die namen googled ziet het vaste telefoonnummer....
Je kan je naam uit de telefoongids laten verwijderen maar dan wordt het een privé-nummer dacht ik. En dan kan je mij ook niet meer bellen :wink: want hier worden anonieme oproepen/privé-nummers geblokkeerd.

bambipower
Berichten: 1034

#8 , 10 mei 2019 14:29

Je moet die gewoon aan het lijntje houden. Wait a moment i start my computer, very slow,... oh no, i use linux, wait i start my other computer

Terug naar “Andere”