Telenet rekening van 3200euro extra

Bitterbal
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Telenet rekening van 3200euro extra

#1 , 09 mei 2019 18:29

Hallo,

wij hebben een tijd geleden onze zoon van 15jaar oud een gsm met simkaart gegeven van telenet
nu blijkt dat er geen limiet op de kaart stond ivm 4G/internet
hij heeft ongeveer 32000MB (32GB) verbruikt aan 0.10cent/MB
ik heb mij laten vertellen dat providers verplicht zijn om een waarschuwing tegeven als de kosten veel to hoog oplopen

ik ben nog eens gaan kijken naar de site van telenet en heb gemerkt dat je voor 43euro een abonoment kan nemen met ongelimiteerd internet

Wat kan ik hier aan doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mei 2019 18:39

Je kan onmogelijk een abonnement nemen met terug werkende kracht .

en 32GB is nu ook niet niks
Leer je zoon eventueel eens op wifi werken .

Bij mij een andere provider kan je zelf je limieten vast leggen, en ga je erover krijg je een melding
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 09 mei 2019 18:59

ik heb mij laten vertellen dat providers verplicht zijn om een waarschuwing tegeven als de kosten veel to hoog oplopen
Ja, maar het is dan wel aan de gebruiker om actie te ondernemen, en het gebruik te stoppen na zo'n waarschuwing.
Wat is er na de waarschuwing(en) gebeurd ?

Sommige providers stoppen of onderbreken zelf de dienstverlening, of geven je de kans dat zo in te stellen, maar dan moet je dat wel doen ... voor het te laat is.

Bij sommige providers loopt het door, en loopt de verbruiksmeting notoir achterop
(24u achternahollen is bij Proximus/Scarlet niet ongebruikelijk, en de rekening loopt er door)

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3791

#4 , 09 mei 2019 19:01

Providers moeten inderdaad een SMS sturen.
Hierbij zie ik 2 problemen:
1. Realtime is onmogelijk, dus het kan zijn dat die SMS een paar minuten nadien verzonden werd. In een paar minuten kan je ettele gigabytes downloaden.
2. Uw zoon kan die SMS'en negeren...

U had een harde limiet moeten instellen.

@denlowie: 32GB vind ik persoonlijk niet zoveel hedendaags.
Maar dat is subjectief alvast.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 09 mei 2019 23:54

@denlowie: 32GB vind ik persoonlijk niet zoveel hedendaags.
32 GB is wel wat, maar via 4G tegenwoordig mogelijk sneller via de telefoon binnen dan een klassieke breedband internetaansluiting 8_)

LeenW
Berichten: 12811

#6 , 09 mei 2019 23:59

Is er een waarschuwings sms geweest of niet, dat was niet helemaal duidelijk in uw verhaal?

U kunt altijd om een geste vragen van het bedrijf.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 mei 2019 10:58

Ik persoonlijk kan dit nooit tegen komen, ik heb een herlaad kaart, zet er elke maand 15€ er op en mijn bel tegoed stand is nu + 178€.
mijn gsm is een spaarbank aan het worden, ondanks ik rijd met de lijn met sms berichten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Joeri_J
Berichten: 650

#8 , 10 mei 2019 14:25

Ik persoonlijk kan dit nooit tegen komen, ik heb een herlaad kaart, zet er elke maand 15€ er op en mijn bel tegoed stand is nu + 178€.
mijn gsm is een spaarbank aan het worden, ondanks ik rijd met de lijn met sms berichten.
offtopic: dat geld laten renderen/afromen via 3th party service? :-)

maar idd ben zelf en ook voor m'n kinderen die mening.
pre-paid is veiliger...

Bitterbal
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 10 mei 2019 18:27

Bedank om jullie reactie's na een paar telefoontjes met Telenet hebben ze de kosten kwijt kwijtgescholden!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 10 mei 2019 18:49

Eind alles goed !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”