Verkoop auto aan buitenlander

Jordyvervloet
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkoop auto aan buitenlander

#1 , 13 apr 2019 16:25

Iemand wil mijn auto kopen een buitenlander. De verkoopovereenkomst is al getekend van 1800€. Nu krijg ik een mail van zijn bank dat er een bedrag van 2500€ te wachten staat. Maar ik moet eerst 700€ betalen voor de pick up van de auto. En dan krijg ik het geld. Want hij heeft de 700€ bij de 1800€ bijgeteld. Dan krijg ik normaal mijn 700€ terug. Nu heb ik dit proberen te betalen maar is niet gelukt. Nu dringen zij aan om de 700€ te betalen aan een mevrouw die de expecteur is van de ophaling van de wagen. Nu wil ik dit niet betalen wat eigenlijk logisch is. Nu dringen zij aan om fiscale stappen te zetten en zijn al bezig met mij door te geven aan de interpool. Nu weet ik niet of dit te vertrouwen is . Heb er geen goed gevoel bij. En kunnen ze mij veroordelen omdat ik de overeenkomst heb getekend en niet wil verkopen mijn handtekening staat hier wel op.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 apr 2019 16:31

Afblijven dit is de maffia ,
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

BloodNight
Berichten: 621

#3 , 13 apr 2019 16:46

Oplichting....

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 13 apr 2019 17:14

interpol gaat daar niks met doen

als ze u willen aanklagen gaan ze dat eerst hier in Belgie moeten doen

en dit is inderdaad pure oplichting, eerst betalen om het bedrag vrij te krijgen is een standaard oplichtingsmethode

betreffende personen blokkeren en aangeven bij de politie

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 13 apr 2019 17:16

Ze dreigen met Interpol?

Antwoord gewoon dat jij het doorgeeft aan de "gewone" politie.


En als het u een beetje kan geruststellen, die "expecteur" zal wel de expediteur of met een ander woord de transporteur, vervoerder... zijn.

Sirkii
Berichten: 5395

#6 , 13 apr 2019 20:12

Die mail is namaak. Kijk de domeinnaam maar eens na. Er staat wel ergens een puntje of apestaart verkeerd. Gewoon niet meer op reageren en zeker niet op ingaan tenzij je je centen graag kwijt bent.

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 13 apr 2019 22:01

Interpol is een doorgeefluik en een overlegorgaan net zoals Europol.
Die leiden geen enkel onderzoek. Nooit gedaan.
Ze onderzoeken en analyseren wel zaken om betere procedures te verkrijgen tussen landen.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 apr 2019 09:20

Jordy,
Uw verhaal is gisteren avond nog op het TV nieuws geweest. Politiesector Mechelen-Willebroek.
Zijn maffia en malafide personen die op tweede hands trachten te kopen en hetzelfde toepassen als bij U.
Dus volledig afhaken.

Terug naar “Andere”