Eigen Eigendom

Jaak123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Eigen Eigendom

#1 , 11 apr 2019 20:04

Ik ben 19 jaar. Mijn ouders zijn al een aantal jaar gescheiden en na veel problemen kom ik nu al een jaar niet meer bij mijn mama. Het probleem is dat er nog veel spullen van mij (al dan niet (volledig) zelfbetaald) bij haar thuis liggen. Ik zou deze gaan halen maar nu stuurt zij mij een bericht dat zij kiest welke spullen ze uit haar huis wel en niet aan mij meegeeft. Heeft zij het recht de door mij aangekochte of meebetaalde spullen achter te houden? Heeft zij het recht de door haar voor mij gekochte spullen (voornamelijk kleren en schoenen) achter te houden? Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 11 apr 2019 20:11

Kan je bewijzen welke spullen er door jou betaald zijn?
Kan je bewijzen welke spullen er aan jou gegeven zijn, en niet per toeval van een vriendin van haar zouden kunnen zijn?

Als je daar niet meer woont, kan men ook geld voor opslag eisen.
Onder bepaalde voorwaarden ziet je moeder daar mogelijks van af, door bijvoorbeeld een aantal spullen in te houden (betaling in natura als het ware).

Jaak123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 apr 2019 20:20

De spullen bevonden zich toen ik vertrok (ik weet niet hoe het nu zit) in mijn kamer of in de kleerkast op mijn kamer. Enkel de playstation en de televisie die ik respectivelijk zelf betaalde en mee betaalde bevinden zich in een andere kamer van het huis.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 11 apr 2019 21:29

Dat kan wel zijn, maar kan je bewijzen dat van jou zijn?
Heb je een factuur op jouw naam bijvoorbeeld?

Terug naar “Andere”