Is het legaal om een creditcard te vragen bij het huren van een auto?

saragarcia02618
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Is het legaal om een creditcard te vragen bij het huren van een auto?

#1 , 10 apr 2019 15:20

Volgende week reis ik naar de Costa del Sol en wil ik een huurauto in Malaga boeken, maar daarvoor wordt mij een creditcard gevraagd om de betaling te voldoen, maar ik voel me niet erg veilig. Kun je dit doen? Is het legaal?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 apr 2019 15:30

Dit word nu bijna altijd gevraagd, meestal verhuur men geen auto's meer zonder kredietkaart .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 10 apr 2019 20:18

In de USA nog veeeeel erger. Bij alle grote verhuurders moet je betalen met de kredietkaart van de bestuurder om god weet welke reden. Geen discussie mogelijk. Zorg ook dat er voldoende saldo is om de deposit te kunnen securen.

Bij problemen kan je terugvallen op de geldretourprocedure die elke creditcardmaatschappij heeft. Heb die al succesvol doorlopen.

Een andere reden waarop ze een kaart willen is om vlot boetes die ze krijgen van tijdens uw huurperiode te kunnen invorderen (wat logisch is; zij moeten betalen en willen dat geld terugzien (verhoogd met een handling fee))

Als je je niet schikt naar hun (gebruikelijke) regels zal je met het openbaar vervoer moeten rondtrekken ;-)

Enkel “louche” firma s

Reclame

Terug naar “Andere”