telefoons

paul1958
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

telefoons

#1 , 09 apr 2019 12:04

Geachte,
ik word herhaaldelijk per dag opgebeld zowel met binnenlandse als buitenlandse nummers met engelstaligen die mijn voornaam
kennen en mij lastig vallen.
wat kan ik hieraan doen?
mvg.
Paul

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 09 apr 2019 22:43

Veranderen van telefoonnummer, en deze daarna niet meer in het telefoonboek plaatsen.

Officieel: melden via meldpunt België, maar de kans is klein dat u hier op korte termijn zal van verlost zijn dan.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 10 apr 2019 09:34

Op uw GSM of op de vaste lijn?

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#4 , 12 apr 2019 13:16

Hardnekkig Nederlands blijven spreken, ze zullen op de duur wel ophouden omdat het zinloos is. Anders keihard door de hoorn een nummer van AC/DC afspelen.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 apr 2019 13:32

Ik heb hetzelfde voor, zelfs 's nachts. Steeds in gebroken engels, soms ook dat ze afkomstig zijn van microsoft. Gewoon niet antwoorden en opleggen. Hun eigen telefoonnrs. zijn niet opspoorbaar of willen niet onderzocht worden door de providers.
Valt niets tegen te doen; geen enkele instantie maakt er werk van.
Iedereen die wat steekpenningen spendeert, raakt aan uw telefoonnr. of GSM nr. Privacy regeling GDPR is een lege doos.
Social media is een vergiftigd geschenk.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 apr 2019 15:24

@father
of GSM nr. Privacy regeling GDPR is een lege doos.
Social media is een vergiftigd geschenk.


Dit is ook zo !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 12 apr 2019 15:37

Had dat ook voor zowel dag als nacht, soms in het Engels,soms in het Frans. Is spreek dan altijd Nederland, en zeg dat ik hun niet versta. Na een kleine minuut haken ze gewoonlijk zelf af. Nu is dat al een tijdje stiller geworden. Denk dat ze het moe zijn geworden

lukasi
Berichten: 1140

#8 , 12 apr 2019 15:42

Momenteel is het hier erg.
nagenoeg dagelijks telefoon van windows voor computerproblemen.
Houden niet af.
Tot ik vroeg: wat denk je dat je moeder zou doen met jouw telefoontje als dit?

Het werd heel stil aan de andere kant.

eylis
Berichten: 8840

#9 , 12 apr 2019 15:48

Ik beantwoord zo'n telefoons steeds met : "...X -Y interpol services, can I help you? Zo'n bellers haken dan zéér snel in :-)

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 12 apr 2019 15:49

Ik krijg dat allemaal niet ...
Sta al jàren op Robinsonlijst en "bel me niet meer" https://www.dncm.be/nl/
Niet in telefoonboek, 1207.be

GSM afgeschermd op social media

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#11 , 12 apr 2019 16:01

#10 Inazuma
Ik ben reeds ingeschreven van 03.06.2015 op deze link. De eerste maanden had het resultaat wat betreft Belgische bedrijven enz. Buitenlandse is nooit gestopt.
Nu al maanden Nederlandstalige telefoons en veel buitenlandse ( Filipijnen, Zuid Amerika, USA, … ) steeds gebrekkig Engels. Zeer vervelend indien regelmatig 's nachts. Ik beantwoord nooit en leg dadelijk in.

Is hetzelfde liedje met emails : doorsturen naar verdacht@safeonweb.be haalt niets uit.

Beveiliging in België is een utopie op alle gebied.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 12 apr 2019 17:38

Ik krijg dat allemaal niet ...
Sta al jàren op Robinsonlijst en "bel me niet meer" https://www.dncm.be/nl/
Niet in telefoonboek, 1207.be

GSM afgeschermd op social media
Heb ik ook op ingeschreven, maar buitenlanders vegen daar vierkant hun voeten aan. De Belgen hoor ik niet meer.

artemis
Berichten: 3293

#13 , 13 apr 2019 10:30

Ik krijg dat allemaal niet ...
Sta al jàren op Robinsonlijst en "bel me niet meer" https://www.dncm.be/nl/
Niet in telefoonboek, 1207.be

GSM afgeschermd op social media
Hier ook al jaren op die lijst en dat helpt inderdaad een beetje tegen Belgische, meestal commerciële oproepers. Maar met een bedrijf was een vermelding in telefoonboek onmisbaar...
Dan hebben we op de vaste lijn anonieme oproepen laten blokkeren, maar dat werkt enkel voor nationale nummers. Dat scheelde ook veel. Een nadeel ervan is dat je dan niet bereikbaar bent voor bepaalde overheidsdiensten die vaak anoniem bellen.
En nu de laatste maanden inderdaad weer een opstoot van de Engelstalige Microsoft bellers uit het buitenland.

mbbs1024
Berichten: 474

#14 , 15 apr 2019 00:53

Ha die Microsoft bellers hou ik, als ik tijd heb, zolang mogelijk aan het lijntje door me voor te doen als iemand die totaal geen verstand heeft van computers, en als ze bijna wanhopig zijn over zoveel "dommigheid" van mijnentwege zeg ik hen dat ze terwijl ik ze aan het lijntje houd, geen andere mensen kunnen bedriegen, en dat ik als medewerker van een telefoonmaatschappij hun nummer kan opzoeken en aan de politie doorgeven.
Dan hangen ze al vloekend nogal vlug op, en nu is het al een hele tijd geleden dat ze nog eens gebeld hebben.

Ze wilden dat ik teamviewer installeer om vervolgens vanop afstand mijn computer te kunnen overnemen.
De volgende maal dat ze nog eens bellen ga ik eens een geisoleerde virtuele machine opstarten en eens doen wat ze me vragen, en tegelijk monitoren wat ze zoal willen uitspoken op mijn PC

Als die telefoontjes echter s'nachts komen is dat wel tamelijk vervelend, maar bij mij belden ze altijd tijdens de dag..

Franciscus
Berichten: 38592

#15 , 15 apr 2019 11:51

Idem hou die zo lang mogelijk aan de lijn..
vertel dan van alles ... zeg ze door te verbinden en rek te tijd zo lang mogelijk.
Gewoon hen wat op de zenuwen werken.
En sta ook op die lijsten.

Terug naar “Andere”