Onverwachte factuur

Ssstefanie
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Onverwachte factuur

#1 , 05 apr 2019 23:42

Mijn moeder heeft de inboedel van mijn overleden grootmoeder laten ophalen om te verkopen. Ze heeft hiervoor telefonisch een firma gecontacteerd om te informeren hoe dit in zijn werk gaat. Ze hebben haar verteld dat de meubels in consignatie genomen worden en zij hier een commissie op nemen. Ze heeft foto’s via WhatsApp gestuurd en een aantal dagen nadien zijn ze het appartement komen leegmaken. Direct daarna kreeg mijn moeder een factuur van meer dan 800 euro in haar mailbox. Hierover werd zij op voorhand niet geïnformeerd. Zij was in de veronderstelling dat er enkel commissie op de inboedel zou genomen worden. Er staan geen algemene voorwaarden op de (achterzijde van de) factuur. Ik heb deze handelaar zelf eens gebeld om te informeren hoe het in zijn werk gaat (zonder te vermelden wie ik ben). Een gladde verkoper deelde me mee dat hij tussen de 3 en 30 % commissie op de meubels neemt. Een oude kast kunnen ze bvb zandstralen zodat ze meer waard is, daarop nemen ze dan 30 %. Op de factuur van mijn moeder staat 30 % commissie op alles en dat terwijl het meubels van amper 5 jaar oud zijn. Tegen mij ging begon hij ook niet zelf over wat het mij zou kosten. Er werd geen enkel document ondertekend, mijn moeder heeft niet eens een bewijs van wat ze meegenomen hebben. Ik vrees dat de verkoop amper iets zal opleveren, hoewel het volgens de man 700 à 900 euro zou opbrengen. Wij hebben hier ook totaal geen zicht op. Kunnen wij deze onaangekondigde factuur zonder algemene voorwaarden protesteren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 06 apr 2019 09:18

Wat heeft dat nog voor zin. De meubels zijn reeds opgeladen en meegenomen, en je weet niet eens wat ze hebben meegenomen. Ze kunnen nu allerlei meubels en andere zaken bij op die lijst zetten, zodat ze wel aan dat cijfer komen, en betwist dat dan maar eens zonder bewijzen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 apr 2019 09:35

Deze bedrijven hebben, zeer veel kosten en veel werknemers die allemaal moeten betaald worden .

En ze weten ook als je naar de kring winkel gaat dat je er totaal niks voor krijgt.

Je zal nu moeten afwachten hoeveel ze er gaan voor krijgen, maar dit zal zeer weinig zijn daar ze teveel concurrentie hebben van de kringwinkels die met 100% gesubsidieerd personeel werken .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”