Probleem aan elektrische fiets geraakt niet opgelost

Milleke1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Probleem aan elektrische fiets geraakt niet opgelost

#1 , 05 apr 2019 08:52

Hallo, ik heb een probleem aan mijn fiets dat niet opgelost geraakt.

Op 26 mei 2018 haal ik mijn nieuwe elektrische fiets af bij de dealer. (aankoopprijs 3500 euro)
Vier maanden later breng ik hem naar de dealer voor eerste onderhoud en de klacht dat er een irritant geluid te horen is. Bij afhalen is er aan het geluid niets gedaan. Direct de fiets terug achter gelaten.
Na enkele dagen terug afhalen, maar blijkt na enkele kilometers dat er weer niet opgelost is.
Om het verhaal kort te maken, hij is ondertussen 6 keer terug geweest, soms voor 3 maanden en het geraakt niet opgelost.
Heb het gevoel dat de dealer en ondertussen ook de invoerder, het niet opgelost krijgen. Van de 10 maanden dat ik die fiets heb heeft hij dus voor 6 maanden bij de dealer gestaan.
Kan ik daarvoor een schadevergoeding of terugbetaling eisen? Ben ten einde raad want krijg geen gehoor bij dealer of invoerder.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 05 apr 2019 08:56

U kan inderdaad terugbetaling vragen of een prijsvermindering voor het ongemak.
"sowieso" schrijf je zo.

Milleke1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 apr 2019 09:18

Bedankt Didymus.
Kan ik dit ergens terugvinden in een tekst of handleiding?
Straks eens voorleggen bij de dealer.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 05 apr 2019 09:22

"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Andere”