Beste,
Afgelopen week werden we opgelicht door malafide slotenmakers (X)
Ze rekenden ons 602 EUR aan voor vervanging van het simpelste slotje, waarna ze ons zelfs de factuur niet willen sturen.
Blijkbaar zijn ze niet verplicht een factuur aan particulieren te bezorgen, enkele aan ondernemingen, klopt dit?
Onder intimidatie pinde mijn huisgenoot echter het volledige bedrag.
Het zal zeer moeilijk blijken dit bedrag nog gedeeltelijk terug te vorderen, maar ik wil er alles aan doen om te voorkomen dat andere mensen hetzelfde meemaken.
Ik probeerde reeds via verschillende kanalen klacht in te dienen.
Ik deed dit al bij de FOD Economie, ECC België en de slotenmakersunie (alsook enkele andere consumentbeschermende nederlandse sites). Nu bots ik echter op een muur en weet niet meer hoe ik verder kan handelen.
Het frustreert me dat er geen wetgevend kader bestaat om deze mensen aan te pakken.
Het callcenter weigerde me contact info te verschaffen en de slotenmaker (diegene die de werken effectief verrichte) die ons opbelt, doet dit steeds via een anoniem nummer. Via enig zoekwerk kwam ik echter uit bij X, waarvan ik de eigenaar (naam + gsm) reeds traceerde. Ik heb dus eindelijk een contact nu.
Gezien de betaling onder intimidatie gebeurde, kan ik hier bij de politie klacht voor neerleggen? Onder welke vorm van fraude valt dit?
Ik ken graag mijn rechten/plichten voor ik door een onbehulpzame agent aan de balie met een kluit het riet wordt ingestuurd.
Zijn er nog enkele acties die ik zou kunnen ondernemen? Wat raden jullie aan?
Ik wil tijd noch moeite besparen om deze mensen het vuur aan de schenen te leggen.
Zij teren er juist op dat mensen, door de complexe weg die het vereist om iets te bereiken, gewoon afhaken.
Bedankt voor jullie tips,
Thomas