je aankoop gratis als je gewonnen hebt

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

je aankoop gratis als je gewonnen hebt

#1 , 30 mar 2019 21:40

is dergerlijke reclame reglementair?

→ je komt de pizza's halen en op vertoon van je paspoort (met juiste naam) krijg je ze gewoon gratis als je gewonnen hebt.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 30 mar 2019 22:55

Kan volgens mij beschouwd worden als sweepstake. Vroeger is daar veel heisa om geweest, maar ik heb geen idee over de huidige wetgeving hierover.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 apr 2019 15:38

Kan volgens mij beschouwd worden als sweepstake. Vroeger is daar veel heisa om geweest, maar ik heb geen idee over de huidige wetgeving hierover.
denk het te gevonden hebben
wet 25 mei 1999
art 5, 10° die bij de consument de hoop of de zekerheid wekt een product, een dienst of enig voordeel te hebben gewonnen of te kunnen winnen door de werking van het toeval.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Andere”