Beste,
Mocht dit topic niet in de juiste categorie staan, mijn excuses hiervoor.
Begin december kreeg ik bijna een hartaanval toen ZOWEL mijn zakelijke als persoonlijke rekening enkele duizenden euro's lichter waren zonder dat ik deze online aankopen heb gedaan.
het gaat hier over tientallen verrichtingen welke via online betaling (mister cash) gebeurd zijn met mijn maestro kaart. Dus niet mastercard. Nog schokkender is dat de maestro kaarten nooit gestolen werden en ik nooit pin codes met iemand deel of inga op phishing mails.
Voor alle duidelijkheid gaat het hier over 2 verschillende banken. Onmiddellijk kaarten laten blokkeren en klacht ingediend bij politie en beide banken. DB heeft na 1 week alles tot op de cent terugbetaald na een intern onderzoek.
Argenta daarentegen schuift alle verantwoordelijkheid van zich af en beschuldigd mij zelf van fraude. Ze beweren dat ikzelf deze online aankopen heb gedaan.
Dus maar eventjes van Gent naar Amsterdam gereden om naar het bedrijf te stappen waar mijn geld naartoe is gegaan. Deze konden mij zwart op wit aantonen wie hier achter zat (ook onmiddellijk aan de politie doorgegeven maar die doen niks). Met verklaring van dit bedrijf naar Argenta gestapt om aan te tonen dat ik hier niet achter zit.
Resultaat? Heel droog sturen ze mij een email dat er geen correlatie is met argenta aangezien ik niet ben ingegaan op een phishing mail met hun logo. Werkelijk te belachelijk voor woorden...
Op de website van argenta staat duidelijk dat dat een aankoop met het herroepingsrecht ontdaan kan worden, wat ik ook gedaan heb :https://www.argenta.be/nl/juridische-informatie.html
Vandaag (dik tegen mijn zin) naar een advocaat langsgegaan met al het bewijs. Ik wacht nog op een antwoord en strategie van deze advocaat.
Mijn vraag: heeft iemand een gelijkaardige situatie meegemaakt en hoe heeft u dit opgelost?
Alvast bedankt