online scam

brambi
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

online scam

#1 , 3 maand 4 dagen geleden (13 mar 2019 18:47)

Ik ben online gescammed geweest en er is sinds meerdere maanden, maandelijks een bedrag afgegaan van mijn kredietkaart. Ik heb gechat met de online chat service van de sites die vermeld staan op mijn kredietkaart die geld afnamen. Zij hebben meestal een refund policy van niet meer dan 3 maanden, hoewel er al langer geld is afgegaan (ik had mijn rekening een hele tijd niet nagekeken). Ik vraag hen op welke site ik een zogenaamd lidmaadschap gekocht heb zoals zij beweren. Eentje gaf mij een website door met games die ik nooit bezocht heb. ik speel ook nooit online games. In ieder geval, zij kunnen geen bewijs leveren van wat ik zogenaamd gekocht heb op hun site. Valt daar iets aan te doen? De bank kan ook niet meer dan 3 maanden een terugvordering doen, dus daar heb ik ook niets aan.

Edgar W.
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Niet direct geholpen op het forum? Kijk even op Jureca.be voor snel en betaalbaar juridisch advies. of bel direct met een specialist op het nummer 0904 69 400 voor een eerste antwoord op uw vraag.
Didymus
Berichten: 1761

#2 , 3 maand 4 dagen geleden (13 mar 2019 19:16)

Waar is dat bedrijf gevestigd? Als het buiten de EU is, vergeet het dan maar.
"sowieso" schrijf je zo.

brambi
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 3 maand 4 dagen geleden (13 mar 2019 19:31)

2 van die sites zijn in London gevestigd.

Reclame

Inazuma
Berichten: 4360
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website

#4 , 3 maand 3 dagen geleden (14 mar 2019 10:22)

Fraude claim indienen bij firma die de kredietkaart uitgaf (Visa, Mastercard, ...)
Kan tegenwoordig ook online

Ze moeten toch ergens aan je gegevens geraakt zijn, dus zal je wslk een nieuwe kaart krijgen met andere gegevens.

mava105
Berichten: 17526
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 3 maand 3 dagen geleden (14 mar 2019 12:29)

Kaart onmiddellijk blokkeren en een nieuwe aanvragen.
Heb dat onlangs (6 maanden geleden) ook voorgehad.
Er werd maandelijks een bedrag van mijn kredietkaart afgehaald. Omdat ik ook niet alle uitgaven met mijn kaart grondig nakeek, ging er al 6 maanden voorbij voor ik iets doorhad. Dacht steeds dat het was voor een abo van mijn antivirus op mijn PC omdat de naam van de afnemer sterk gelijkend was. (waarschijnlijk doelbewust)
Op aanraden van mijn bank kaart onmiddellijk geblokkeerd en klacht neer gelegd bij de kredietkaartmaatschappij. Na zeker 6 maanden heb ik alle kosten terug gehad.

brambi
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#6 , 3 maand 3 dagen geleden (14 mar 2019 13:43)


Op aanraden van mijn bank kaart onmiddellijk geblokkeerd en klacht neer gelegd bij de kredietkaartmaatschappij. Na zeker 6 maanden heb ik alle kosten terug gehad.
Ik heb mijn kaart ook laten blokkeren, maar bij mij zeiden ze dat ze enkel tot 3 maanden een terugvordering kunnen doen via een betwisting. Hangt dit dan af van de kredietkaartmaatschappij tot hoeveel maanden ze teruggaan? Ik moest dat via mijnkaart.be doen.

brambi
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#7 , 3 maand 2 dagen geleden (15 mar 2019 13:11)

bump

Terug naar “Andere”