Na 4 jaar een factuur van een advokaat

Nicko2
Topic Starter
Berichten: 22

Na 4 jaar een factuur van een advokaat

#1 , 07 mar 2019 20:30

Hallo,
Is het normaal dat je na 4 jaar (!!) nog een factuur krijgt van een advokaat, ook al heb je die toen, 4 jaar geleden, schriftelijk doorgegeven de zaak stop te zetten tot nader order, daarvoor een ruim voorschot betaald te hebben, in die 4 jaar nooit meer iets van hem gehoord te hebben, geen enkel contact of oplossing of wat dan ook.
Nu krijgen wij een factuur, omdat "het dossier er nog altijd ligt". Wat is dat voor onzin ?
We krijgen zelfs aanmaningen en bedreigingen dat we 'meer' gaan moeten betalen.
Is dit normaal ?
Hartelijk dank voor jullie advies en mening.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 mar 2019 21:36

Zat bij deze factuur ook een afrekening ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Nicko2
Topic Starter
Berichten: 22

#3 , 07 mar 2019 22:03

Hallo,
Hartelijk dank voor uw reactie. Ja, er zat inderdaad een afrekening bij.

Reclame

Nicko2
Topic Starter
Berichten: 22

#4 , 07 mar 2019 22:04

2. Ereloon:

In de aangegeven periode warden volgende prestaties voor u verleend:

* Het voeren van de briefwisseling met uzelf en met notaris XXXXXXXX

* Enkele contacten per telefoon en e-mail

* Nazicht van het hele dossier, samenvatting van de problematiek en schriftelijk advies

op 7.2.2015

* Nazicht in wetgeving, rechtsleer en rechtspraak over familiaal vermogensrecht, erfrecht en levensverzekering en schriftelijk advies op 12.3.2015

Voor het geheel van de voormelde tussenkomsten warden 441’ prestatietijd genoteerd.

Bij een rechtlijnige toepassing van de tariefvoorwaarden 2015 zou dit aanleiding geven tot aanrekening van een ereloon van 955,50 EUR.

Gelet op de aard en het belang van de zaak, en met het tijdsverloop sedertdien, zal ik dit bedrag in billijkheid herleiden tot een forfait groot (excl.BTW): 750,00 EUR

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 mar 2019 22:49

Verjaringstermijn is vijf jaar vanaf het stopzetten van de tussenkomst.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 07 mar 2019 23:22

Nog opeisbaar. Zal trage rekenaar zijn.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

johan V
Berichten: 174

#7 , 07 mar 2019 23:51

zal geld nodig hebben om de huur te betalen

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 08 mar 2019 00:00

Die 750 EUR zijn een koopje.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Nicko2
Topic Starter
Berichten: 22

#9 , 08 mar 2019 09:33

Ja, eigenlijk is dat waar. En dan moet ge weten dat we nog 1000 Euro + 21% BTW als voorschot betaald hebben. Al bij al valt dat nog wel mee, voor niks te doen. Man heeft niks gedaan, niks bereikt, ons dossier nog eens niet bekeken.
Dit is de 2e keer in mijn leven dat ik met een advokaat in aanraking kom. De 2e keer een enorme teleurstelling. De eerste advokaat, was ivm een opzegvergoeding, wou dat ik hem in het zwart betaalde op een benzinestation langs de E19, anders zou zijn factuur wel eens hoog kunnen oplopen. Ik heb het officiëel gedaan, en de factuur liep inderdaad hoog op.
Deze advokaat haalt tenminste op een officiële manier het geld uit mijn portemonnee.

Hartelijk dank voor uw reakties allemaal. Ik zal betalen.

Terug naar “Andere”