Dat dachten ze eerst bij de bank ook.
Dat je je afvraagt hoe ze aan de code kwamen, is exact de verklaring waarom ik te laat naar Cardstop heb gebeld. Ik heb er gewoon nooit bij stilgestaan dat je het risico loopt dat ze je code achterhalen. Dom natuurlijk.
Veel fouten gemaakt en lessen geleerd.
Dankjewel iedereen voor alle moeite en info. Eén dag op dit forum heeft me veel informatie gegeven.
Ik zal de raad van Franciscus volgen, me burgerlijke partij stellen en ik hou jullie op de hoogte.
Prettig weekend allen.
Huisslot vervangen, autosleutels gehercodeerd. De eerste dagen durfde ik niet eens mijn auto in de buurt van mijn huis parkeren. Daar had de politie mij op gewezen....
Denk dat ik geluk had dat ze dezelfde nacht niet met mijn auto zijn weggereden, want die stond vlakbij de Video.
Dus over de schouder meekijken om de code te bemachtigen was er niet bij. Er moet dan toch een andere reden geweest zijn waardoor de daders zo snel de code wisten te kragen. Vertel je ons hier wel alles?
Ja, heb wel degelijk geld afgehaald die avond, vandaar dat bank ook aan shoulder surfing denkt, zoals ik eigenlijk ook al gezegd had...
De banken waren de eersten om dat uit te pluizen, veel sneller dan de politie.
Kan moeilijk anders politie KAN die beelden gewoon nog niet opvragen gezien ze er geen toegang toe hebben.
En de bank geeft die beelden maar aan de politie als deze over een bevelschrift beschikt ...
Dat is dus niet zoals in de film waar men zo'n zaak op 60' oplost - tussen de reclameblokken door.
Beelden worden op eenvoudige vraag van politie overgemaakt. Daar is zelden bevelschrift voor nodig. Los daarvan dragen die mannen meestal "hoodies" waardoor je op die camerabeelden weinig ziet...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.
Bij heterdaad kan dat een OGP heeft die bevoegfheid anders zal het via een kantschrift moeten gebeuren.
Trouwens om mogelijke onwettigheid van verkregen beeldmateriaal te voorkomen is dat de meest gerede weg.
Raar, banken die plots meewerken aan gerechtelijke onderzoeken ... ik heb zelfs geweten dat men dat weigerde aan de aanwezige officier.
Ik ben als bankier geregeld betrokken in dergelijke dossiers en mits schriftelijke vraag (zelfs via mail) stelt de dienst veiligheid beelden ter beschikking van politie. Kantoren leveren dat zelf niet af. Die beelden worden centraal digitaal bewaard. Deze diensten centraliseren de vragen, valideren die en stellen de beelden ter beschikking. En inventariseren ook aan wie en wanneer ze ter beschikking gesteld werden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.
Klopt maar dat duurt ook meer dan enkele dagen voor men die gegevens heeft en men moet dikwijls een aantal banken aanschrijven.
Men moet eerst weten waar de gelden zijn afgehaald ( bij welke geldmachines) en dan van daaruit verder werken.
En de ene bank is al wat sneller dan de andere.