het ging hier om een restaurant . persoonlijk een restaurant dat het hoog in zijn bolleke had maar die zijn succes dagen zullen snel over zijn als hij klanten zo gaat behandelen . ik heb vroeger ook in de horeca gewerkt en veel lastige klanten en drukke dagen gehad maar nooit zo onbeschoft tegen klanten gepraat en zeker niet gelijk een bende gangsters met 3 aan de tafel komen en dan pas een grote mond opzetten zoals hij deed . ik weet dat ik mezelf niet moet opboeien daarin maar ik voelde me echt rot na deze avond . als ik alleen met mijn vriendin had geweest had die uitbater de karaf wijn over zijn hoofd gekregen maar ik wou geen scene maken zoals hij deed . en het heeft me nog lang dwars gezeten hoe hij mijn vriendin behandelde . ik heb bij het doorgaan tegen de nieuwe klanten gezegd dat het restaurant echt de moeite niet was om binnen te gaan "persoonlijke mening " en geen cent fooi gelaten , heb ik toch een beetje mijn frustratie kunnen uitlatenMeeste restaurants hebben geen tapvergunning.
Zij mogen enkele drank server bij eten.n
Ging het hier om een brasserie of een echt restaurant?
Er is wel degelijk een mogelijk objectief juridisch argument.
het resturant adverteerd zeer familiaal en kindvriendelijk te zijn maar ik zou er toch ook niet mijn kinderen mee naar toe nemen die lusten totaal geen vis mischien smijt hij dan mijn kinderen buiten .Indien men een tafeltje van vier bezet op het terras, dan maakt het in principe toch geen verschil of er drie personen eten en één drinkt? Het is namelijk niet de gewoonte om een vierde persoon bij te zetten aan een tafel van vier waarvan slechts drie plaatsen bezet zijn.
Kinderen zijn in die zaak dus ook niet welkom neem ik aan ? (nemen ook een stoel in beslag).
m.a.w. als mijn vriendin enkel de expresso en fles water had besteld had hij niets kunnen zeggen ?Art. 17. <W 06-07-1967, art. 9> § 1. Als slijter wordt aangemerkt, al wie - al ware het slechts éénmaal - gegiste dranken verkoopt om ter plaatse te worden gebruikt.
Met het verkopen wordt gelijkgesteld het aanbieden of het laten gebruiken van dergelijke dranken in een voor het publiek toegankelijke plaats. Met het voor het publiek toegankelijke plaatsen worden gelijkgesteld de lokalen waar de leden van een vereniging of groepering, uitsluitend of hoofdzakelijk, bijeenkomen om sterke of gegiste dranken te gebruiken of om aan hazardspel te doen.
§ 2. Als drankslijterijen worden echter niet aangemerkt :
1° hotels, kosthuizen, restaurants en andere soortgelijke inrichtingen mits er geen gegiste dranken worden geschonken zonder maaltijd;
ik probeer het verhaal hier op een beleefde manier te vertellen . maar de manier waarop ons de boodschap werd gemeld was in mijn ogen verre van een boete vermijden of correcte antwoorden op een controle geven . als die uitbater beleefd was komen zeggen "mevrouw sorry ik kan niet enkel een bestelling voor drank aanvaarden wegens de wetgeving" had ik me er totaal niet aan gestoord . maar we zijn daar van begin tot einde door de uitbater en zijn vader (dat was een van de obers ) als een hond behandeld en heel onbeleefd (de andere obers waren op zich beleefd ) . de manier hoe hij mijn vriendin zei (de uitbater) dat "ze het dan maar moest afbollen als ze niet at " en " als ze geen maaltijd kan betalen niet op restaurant moest gaan " of "dat ze een stoel op zijn terras verspillde " enkele citaten van hem. als dit op een overvol terras gebeurd denk ik dat iedereen begint te koken . zelfs een controle vermijden moet hij niet op deze manier doen vind ik .Als men een restaurant binnenstapt is dat om te eten.
Restaurants worden soms gecontroleerd. Indien er iemand komt om alleen te drinken kan dat een verdoken controle zijn. De reactie van de restaurateur kan dus worden gezien in het licht van de wetsvoorschriften en het willen vermijden van een boete.
Akkoord, maar er is een verschil tussen onbeleefd gedrag en de wet overtreden. De horeca is al een paar jaar bezig met zichzelf een heel slechte naam de geven.Op restaurant eten is de voorbije 25 jaar zo enorm geëvalueerd dat het één gerecht bestellen en twee borden vragen nu schering en inslag is, daar gaat geen week voorbij dat ik dit zie, de horeca heeft het al zo moeilijk, waar gaat dit eindigen.
Ik kan er een boek over schrijven over die toestanden, en iedereen vind alles maar normaal heden ten dage.
alles wat ze hadden was verschillende soorten mosselen . het voorgerecht was 12 rauwe mosselen of een zalm salade (dit bleken reepjes gerookte zalm te zijn met een stuk citroen erbij) de enige 2 andere menu's zonder mosselen waren zeetong en kabeljauw .Restaurant heeft geen salade op menu staan als voorgerecht?
Vb zo'n Griekse salade... een soepje met salade en dessert ...
en gaat u er nog iets mee doen?bedankt voor al jullie reactie's . ik ben blij toch te horen dat ik toch niet de enige ben die me in deze situatie rot zou gevoeld hebben.