voorschot

Justiceseeker

Re: voorschot

#16 , 11 feb 2013 17:56

De verkoopovereenkomst KAN bij akte worden aangegaan, maar dit is geen verplichting. De "zaak" en "prijs" kan dus ook mondeling overeengekomen zijn (hoewel dit moeilijker te bewijzen is). De topic starter heeft wel een bewijs over de prijs en het voorschot, en ik denk dat een rechter wel mee zal gaan in het verhaal dat de verkoop verder mondeling overeengekomen is voor een wagen. Misschien kan de TS nog ergens een bewijs vinden dat de wagen te koop was aangeboden (heeft hij nog een mail met foto's van de wagen + vraagprijs, of staat dit nog ergens online)?
" De topic starter heeft wel een bewijs over de prijs en het voorschot"... "en ik denk dat een rechter wel mee zal gaan in het verhaal dat de verkoop verder mondeling overeengekomen is"... .

Géén bewijs tenzij idd. een link tot geschreven elementen maar daaruit moet blijken dat ze akkoord waren en het vscht natuuurlijk uitmondt tot de koop maar dan nog... . De rechter zal feitelijk appreciëren... .

Ik zou de koop schrappen en hopen dat het geld terugkomt want indien de 200€ niet terugkomen, zal het nog meer geld kosten om de som los te krijgen. Een verkoper die zó handelt, is niet waard er enige aandacht aan te spenderen. Dat ruikt a priori al slecht. De koper is wel erg slordig geweest in de aanpak.

Justiceseeker

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Andere”