Zij moeten van hun kant ook kunnen bewijzen dat er een levering is geschied en dat ze binnen een termijn van een jaar een rekening/factuur aan de klant hebben gestuurd. Zij kunnen dat niet en dus ligt de bewijslast bij hen en moet lemmend in dit stadium absoluut niets bewijzen, laten we het daarover eens zijn. Erger nog, in dit stadium kunnen zij van frauduleuze praktijken beschuldigd worden, nl.: het 2x willen innen van dat bedrag en het niet kunnen voorleggen van een geldige factuur incl. BTW verrekening. Laten we niet uit het oog verliezen dat het vermoeden van een (minstens kontante) betaling alleen door lemmend kan geleverd worden.
Ik wacht hier trouwens nog altijd op die wettekst die bepaald dat een factuur of afrekening binnen het jaar op straffe van nietigheid moet opgesteld worden en aan de betrokkene moet toekomen.
Ik heb trouwens gemeld dat ik ooit eens van die wettekst gebruik gemaakt heb, zonder het minste probleem overigens, omdat ik nooit meer iets gehoord heb van die schuldeiser. Gezien de grootte van dat bedrag zal dat dan wel kloppen neem ik aan.