Ongewenste reclame aan vorige huurder ondanks uitschrijven

ub4b
Topic Starter
Berichten: 154

Ongewenste reclame aan vorige huurder ondanks uitschrijven

#1 , 19 jul 2010 13:48

Op ons huidig adres krijgen wij regelmatig reclame van vorige huurders.
Meestal sturen we de post terug naar afzender met de vermelding VERHUISD en ons adres doorkruist.
Is dit de beste methode ?

Ik kan ze ook gewoon op de papierberg gooien, maar dit is milieuverspilling.

De post levert domweg af op een adres zonder de bestemmeling te controleren. Volgens de post hebben zij geen oplossing.
Is er een manier om bepaalde namen van vorige huurders te blacklisten, of zijn ze wettelijk verplicht deze post domweg af te leveren ?

Delhaize blijft met hun plus punten helaas dikke enveloppes sturen, ondanks diverse mails/telefoontjes om dit te stoppen. Het retouradres op de envelop is Points Plus Punten n.v. - Osseghemstraat 53 - 1080 Brussel. Merk dat het carteplus.be domein geen mailtjes aanvaard, en op hun website staan ook geen contactgegevens. Makkelijk om zo onbereikbaar te blijven en met deze praktijken te kunnen verdergaan.

Om die reden hebben we dan maar naar info@delhaize.be gemaild, maar daar komt geen vervolg:

Beste,

Wij ontvangen nog steeds reclame van Points Plus Punten N.V., en dit op naam van XXXX YYYY op ons adres ___________ .

Ondanks het feit dat wij reeds meerdere malen gevraagd hebben om de mailing aan XXXX YYYY op dit adres te stoppen, blijft deze reclame helaas doorgaan.

Wij wensen dat dit onmiddellijk stopt. Gelieve ons een bevestiging te sturen dat de mailing aan XXXX YYYY op adres ___________ geschrapt is in uw bestand.

Zoniet zullen wij een formele klacht neerleggen bij de bevoegde instanties zodat deze ongewenste reclame stopt.

--
Vriendelijke groeten,
...

Aangezien het ons tijd en moeite kost om deze spam te verwijderen vragen we ons af of we hier een vergoeding voor kunnen eisen/afdwingen, gezien er geen gevolg wordt gegeven door Delhaize noch carteplus. We zijn het kotsbeu deze ongevraagde reclame.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22329
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 jul 2010 15:49

Terug naar afzender lijkt me het best, met een sticker "onbekend"
Stel er u echter niet te veel van voor, want bij die grote firma's komen 1000den stuks onbesteld terug binnen, en ze nemen niet eens de moeite die allemaal na te zien, en hun adressenbestand aan te passen. Kost meer dan reclame te blijven sturen.
Toen mijn moeder was overleden heb ik nog tot bijna 2 jaar na datum reclame op haar naam ontvangen, via het rustoord waar ze verbleef. Een verpleegster woonde in mijn straat, en was zo vriendelijk het in mijn bus te steken (had ze dat maar niet gedaan) na 10tallen mails naar de betreffende firma's is het nu eindelijk stil geworden op dat vlak.
Dus stel u er niet te veel van voor. En de post kan ook niets doen. Zij moeten de post op het aangeduide adres afleveren, ongeacht welke naam er op de omstag staat.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 19 jul 2010 16:59

Terug naar afzender lijkt me het best, met een sticker "onbekend"
Stel er u echter niet te veel van voor, want bij die grote firma's komen 1000den stuks onbesteld terug binnen, en ze nemen niet eens de moeite die allemaal na te zien, en hun adressenbestand aan te passen. Kost meer dan reclame te blijven sturen.
Toen mijn moeder was overleden heb ik nog tot bijna 2 jaar na datum reclame op haar naam ontvangen, via het rustoord waar ze verbleef. Een verpleegster woonde in mijn straat, en was zo vriendelijk het in mijn bus te steken (had ze dat maar niet gedaan) na 10tallen mails naar de betreffende firma's is het nu eindelijk stil geworden op dat vlak.
Dus stel u er niet te veel van voor. En de post kan ook niets doen. Zij moeten de post op het aangeduide adres afleveren, ongeacht welke naam er op de omstag staat.
bij iemand die op ons vorig adres het vertikte om haar mobistar-factuur te veranderen van adres, heb ik het terug aan de post afgegeven met de vermelding: "overleden". Nooit nog een factuur gekregen.

Reclame

ub4b
Topic Starter
Berichten: 154

#4 , 20 jul 2010 12:03

heb nog wat labels liggen, heb momenteel een blad vol met stickers met daarop de boodschap

OVERLEDEN
woont niet meer op dit adres

als de post domweg moet afleveren, dan moeten wij ook niet controleren of de vorige huurder nog leeft, en vroeg of laat ga je toch dood :)

FrankV
Berichten: 277

#5 , 20 jul 2010 14:30

Gewoon terug in Rode Brievenbus van BPost droppen, afleveren op Postpunt, op postkantoor, naargelang wat je het gemakkelijkst vindt.
De vermelding "Overleden" heb ik nog niet geprobeerd, ga dit alleszins een volgende keer proberen. :D
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

ub4b
Topic Starter
Berichten: 154

#6 , 02 aug 2010 19:11

Delhaize/Plus Points blijft ons spammen, en dit ondanks de brief aan Delhaize waarbij we duidelijk hebben gemaakt dat we dit niet meer wensen.

Kan delhaize hiermee ongestaft wegkomen ? Wat kunnen we verder doen ? Klacht bij de post neerleggen ?

ub4b
Topic Starter
Berichten: 154

#7 , 20 aug 2010 12:21

Delhaize blijft maar spammen, ondanks dat wij een stickertje 'verhuisd' op hun post kleven en terug naar afzender.

Ik heb nu de originele e-mail naar Delhaize aan de linkerkant van de reclame envelop geniet (in drie geplooid) , en opnieuw terug naar afzender. Zo kan de post ook aflezen dat we dit soort bullshit niet meer willen.

Delhaize plus punten zit niet ver van mijn huidige opdrachtgever, als het blijft duren dan ga ik hun bureel eens gaan bezoeken voor een 1:1 chat.

artemis
Berichten: 3297

#8 , 20 aug 2010 13:26

Ik heb een aanverwant probleem.

Doordat wij een kleine vennootschap hebben zit ons adres in allerlei bestanden die gebruikt worden om reclame sturen. Tot daar aan toe.

Deze week zat er kaartje van de postbode in de bus: We moesten een postpakket gaan afhalen.
Wat was het pakket? Een enorm dikke catalogus van een firma die kantooraccessoires verkoopt (en waar wij geen klant van zijn), zo dik dat hij niet in een normale brievenbus kan. Dat men zich voor zoiets naar het postkantoor moet begeven vind ik te ver gaan. Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt.

Ik heb die firma al gebeld om ons uit hun adressenbestand te laten schrappen maar ik vraag me af of ik niet iets vervelenders kan doen dan de catalogus terugsturen met vermelding 'port betaald door bestemmeling'. De originele omslag is er af.

Vandebos
Berichten: 16087

#9 , 20 aug 2010 13:50

Al die reclame gaan dumpen voor het politiekantoor. (natuurlijk na het verwijderen van je persoonlijke gegevens) Is de uitgever dan niet verantwoordelijk?

Eens informeren naar wat een groooote offerte u zou kosten en opleveren in extra kortingen. Indien je een gedetailleerd antwoord terugkrijgt hen hartelijk bedanken voor het helpen van je zoontje met zijn schooltaak... :mrgreen:

Terug naar “Andere”